od host » 25 led 2013, 16:56
Jo, to je jasný! Nejdřív se musí vymezit záběr pastorku a talířového kola tím, že se podkládá jak talířové kolo, tak pastorek uvnitř skříně. Když sedí záběr, třeba zkontrolovaný "na zrcátka" pomocí tušírovací barvy, pak je potřeba AŽ NÁSLEDNĚ vypodložit ten kovaný unašeč kříže tak, aby klín šel do tahu. Vše musí být úplně tuhé, s mírným předpětím ložisek; u rozvodovky auta se to předpětí nastavuje nejčastěji předepsaným momentem utažení matice, jež přitahuje unašeč, která tady ovšem jaksi chybí. Proto je potřeba spoléhat na cit "tahu klínu". Ani moc, ani málo....
Jakákoliv osová vůle obou kol ve skříni způsobí buď hluk a opotřebení (lepší případ), nebo fatální poruchu (vylomení zubů, horší případ). Vyplatí se to skutečně nepodcenit a dát si záležet. Můžu říci z vlastních dlouholetých zkušeností - ovšem s auty, tady jsem polovičním nováčkem zatím.
Jo, to je jasný! Nejdřív se musí vymezit záběr pastorku a talířového kola tím, že se podkládá jak talířové kolo, tak pastorek uvnitř skříně. Když sedí záběr, třeba zkontrolovaný "na zrcátka" pomocí tušírovací barvy, pak je potřeba AŽ NÁSLEDNĚ vypodložit ten kovaný unašeč kříže tak, aby klín šel do tahu. Vše musí být úplně tuhé, s mírným předpětím ložisek; u rozvodovky auta se to předpětí nastavuje nejčastěji předepsaným momentem utažení matice, jež přitahuje unašeč, která tady ovšem jaksi chybí. Proto je potřeba spoléhat na cit "tahu klínu". Ani moc, ani málo....
Jakákoliv osová vůle obou kol ve skříni způsobí buď hluk a opotřebení (lepší případ), nebo fatální poruchu (vylomení zubů, horší případ). Vyplatí se to skutečně nepodcenit a dát si záležet. Můžu říci z vlastních dlouholetých zkušeností - ovšem s auty, tady jsem polovičním nováčkem zatím.