od KOVROVEC5 » 17 led 2013, 18:59
Dovolím si zde shrnout své téměř patnáctileté zkušenosti s mazáním motoru bez filtru.
Provozované stroje-Zundapp KS 600,Zundapp KS750,BMW R75,K 750,MV 750,M 72.
Do všech používám zásadně český olej M8AD(tuším 15w50).Výměnu provádím po 2000 km.Olej vždy kupuji stáčený do kanystru,musím odebrat vždy alespoň 10l.Cena za 1l je asi 35 kč.Pokud je již motor v trochu horším stavu,a má vyšší spotřebu oleje(viditelně kouří),přidám do oleje přípravek(taková konzerva,je v ní cosi jako med)na zvýšení viskozity-
zahuštění oleje.Jedno balení přípravku vyjde na tři výměny oleje.Původní staré oleje byly totiž viskoznější než ty dnešní,ještě ve Světě motorů v padesátých letech doporučují pro tyto motocykly olej M12.
Do výpustné zátky vždy implantuji(i v převodovce a zadním reduktoru)tyčkový magnet,ten zachytí ocelový otěr,ten je nejtvrdší a nejškodlivější.
Jezdím v zimě i vlétě,mnohdy s naloženou moto ve vedrech a v kopcích(Šumava),nikdy žádný problém s mazáním.
Při případné demontáži je motor vždy čistý,žádný kal.Při výměně neproplachuji.
Do benzinu přidávám( asi 1 deci na nádrž)syntetický olej pro dvoutakty,zlepší to mazání,třeba i šoupátek v karburátorech.Přísadu - náhražku olova nedávám,vždyť tetraethyl olova se začal přidávat kvůli zvýšení oktanového čísla až koncem padesátých let.Do té doby žádné olovo v benzinu nebylo.
Dle mého názoru jso unějaké drahé,značkové nebo speciální oleje zbytečné,jejich vlastnosti se stejně v motoru nevyužijí.
Důležitá je pravidelná a včasná výměna.
Dovolím si zde shrnout své téměř patnáctileté zkušenosti s mazáním motoru bez filtru.
Provozované stroje-Zundapp KS 600,Zundapp KS750,BMW R75,K 750,MV 750,M 72.
Do všech používám zásadně český olej M8AD(tuším 15w50).Výměnu provádím po 2000 km.Olej vždy kupuji stáčený do kanystru,musím odebrat vždy alespoň 10l.Cena za 1l je asi 35 kč.Pokud je již motor v trochu horším stavu,a má vyšší spotřebu oleje(viditelně kouří),přidám do oleje přípravek(taková konzerva,je v ní cosi jako med)na zvýšení viskozity-
zahuštění oleje.Jedno balení přípravku vyjde na tři výměny oleje.Původní staré oleje byly totiž viskoznější než ty dnešní,ještě ve Světě motorů v padesátých letech doporučují pro tyto motocykly olej M12.
Do výpustné zátky vždy implantuji(i v převodovce a zadním reduktoru)tyčkový magnet,ten zachytí ocelový otěr,ten je nejtvrdší a nejškodlivější.
Jezdím v zimě i vlétě,mnohdy s naloženou moto ve vedrech a v kopcích(Šumava),nikdy žádný problém s mazáním.
Při případné demontáži je motor vždy čistý,žádný kal.Při výměně neproplachuji.
Do benzinu přidávám( asi 1 deci na nádrž)syntetický olej pro dvoutakty,zlepší to mazání,třeba i šoupátek v karburátorech.Přísadu - náhražku olova nedávám,vždyť tetraethyl olova se začal přidávat kvůli zvýšení oktanového čísla až koncem padesátých let.Do té doby žádné olovo v benzinu nebylo.
Dle mého názoru jso unějaké drahé,značkové nebo speciální oleje zbytečné,jejich vlastnosti se stejně v motoru nevyužijí.
Důležitá je pravidelná a včasná výměna.