Elektro - spínací skříňka

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Elektro - spínací skříňka

Re: Elektro - spínací skříňka

od host » 02 bře 2011, 10:50

Bingo!!
Spínačka je 100% k magnetu, sepnutím kontaktů po vytažení klíče se zkratuje vinutí zapalovací primární cívky a motor zhasne - jako třeba na JČZ 150/352. Mohlo mě to trknout i podle popisu - není v azbuce a značení vývodů odpovídá DIN normě, kterou pozěji převzala i bývalá ČSN (tedy stejné, jako u našich starších vozidel). Rusové to měli určitě jinak. Dodělá se spínač zapalování a bude to. Jinak všem děkuji za diskuzi.

Re: Elektro - spínací skříňka

od Míra » 02 bře 2011, 07:14

Je ta spínačka ruská? nevím co je na tom pravdy, ale některý bawory mívali prej magneto. k tomu totiž seděla spínačka líp.

Re: Elektro - spínací skříňka

od host » 01 bře 2011, 12:33

Spínačku jsem dostal v krabici k motocyklu. Ten dlouhý pružný pásek má svorku 15. Pásek je od toho kontaktu, co je pod ním, klíčkem ODTLAČOVÁN, tedy klíček vysunutý = pásek přitlačený k tělesu spínačky = sepnuté kontakty (ten druhý má číslo 30, tedy baterie); klíček zaražený na doraz = pružný pásek zdvižený = obvod napájení cívky a denních spotřebičů rozpojený. A fungovat by to mělo právě opačně. Ta "15" a "30" nejsou spojené už s ničím, všechno jsem proměřoval multimetrem. Jinak se nepovažuju za úplného začátečníka, opravuji a renovuji stroje všeho druhu už skoro 30 let, jsem schopen vymyslet a natahat elektroinstalaci i k běžnému staršímu autu "z voleje", bez schématu, ale toto nechápu. Náhradní řešení už mám vymyšlené - na spodek spínačky připevnit dodatečně mikrospínač, který by byl ovládán tím páskem, jeho vnější stranou.

Re: Elektro - spínací skříňka

od Michal » 01 bře 2011, 11:42

Proměřil bych, s jakou svorkou je vodivě spojená ta paska pod tím pružným pásem. Předpokládám, že ten se jí po zasunutí klíčku dotkne. Hlavním vstupem budou kontakty B a 30 přemostěné pojistkou. Pokud není v žádné poloze klíčku ani jeden z těchto dvou kontaktů propojen s žádným jiným, pak se propojí dodatečně ze svorky 30 (B bude přívod z baterky). Pokud mi pošlete změřené údaje, v jaké poloze klíčku jsou které kontakty navzájem propojené, vymyslím vám vhodné schéma zapojení této spínačky.

Re: Elektro - spínací skříňka

od Jirka-MT9 » 01 bře 2011, 11:29

To je opravdu divné. Pokud jsi dobře měřil tak by to znamenalo, že zásoba vodky je v Rusku stále dostatečná a Ivan co to vyráběl statečně snižoval její zásoby. Kde jsi ji kupoval? Já mám stejný klíček, ale konstrukce vypadá úplně jinak. Pro ilustraci posílám pár odkazů.
http://www.ural-zentrale.de/product_inf ... witch.html
http://cgi.ebay.de/Zundschlos-K750-M72- ... 2c574fdea1
http://cgi.ebay.de/alte-mod-Zundschlos- ... 2c58f7c356

Elektro - spínací skříňka

od host » 01 bře 2011, 09:04

Zdravím všechny na fóru, před nedávnem jsem se stal majitelem moto Dněpr MT 12, kterého jsem přivezl v rozebraném stavu. To už neplatí a po renovaci skládám. Problém nastal se spínací skříňkou. Byla přiložena ta, která je na fotografiích. Není ale opatřena žádnými SPÍNACÍMI kontakty, které by se sepnuly se zasunutím klíčku a opačně. Má pouze dvojici kontkatů rozpínacích - klíček zasunut = rozepnuto, klíček vysunut = sepnuto; tedy přesně opačně, než je logické. Na schématech zapojení (M 72, K 750) ty vždy vypadá na přítomnost spínacích kontaktů... Tak nevím, nechybí v ní něco? Ale na pohled se zdá nepoškozená, nic odlomeného. Přepínání světel vpravo - 0 - vlevo (parkování se světly - bez světel - svícení za jízdy) funguje. Neví někdo, jak si poradit? Nějak mi to hlava nebere a na dnepr.cz diskuze zmizela.
spin 1.JPG
spin 2.JPG

Nahoru