zpatecka

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: zpatecka

Re: zpatecka

od Davy » 03 říj 2012, 08:46

...kdyz mas vybaveni ;)

Re: zpatecka

od Míra » 02 říj 2012, 21:49

jinak převrtání na jiný díry taky nejni problém :-)
Přílohy
mezikruh.jpg

Re: zpatecka

od Muf » 02 říj 2012, 09:17

Davy píše:Hmmmm, kotouce mam, dva :) Akorat nejak vyresit jak odtahnout do srotu auto bez kotoucu.
kotouce sundas az ve srote

Re: zpatecka

od Davy » 02 říj 2012, 09:07

Hmmmm, kotouce mam, dva :) Akorat nejak vyresit jak odtahnout do srotu auto bez kotoucu.

Re: zpatecka

od Míra » 01 říj 2012, 17:07

nechci se opakovat, ale i mezikruží se snadno nechá udělat z brzdovýho kotouče z felicie :-) díry se rozvrtaj snadno, stačí fréza a stůl z děličkou, pak desetkrát měřit a jednou vrtat. poněvadž je kotouč samozřejmě tlustější - jetej kolem 11mm, musí se místa kde sedí lamela protočit, z každý strany asi o 3mm, aby byly v kotouči lamely z půlky zapuštění. o čepy se opírá potom krásnejch jedenáct milimetrů, díry jsou díky temperovanej litině samomazný, a jako bonus je kotouč z auta perfekně vyžíhanej, a nemá tendence se při přehřátí zkroutit. nejnáročnější je ovšem vysoustružení zapustění. lze to udělat pouze ve speciálním přípravku kterej se vyrobí z náboje kola, upne se do sorustruhu mezi hroty - stočí se dosedací plocha kde sedí kotouč, přípravek už se nesmí vyndat. kotouč se přišroubuje jako v autě. stočí se zahloubení pro lamelu z obou stran, a pak se udělá hlubokej zápich v nístě náboje kotouče, aby zde zůstalo co nejmíň - tak o,5mm materiálu. pak se kotouč vyndá a kladivem se od něj urazí naboj. pak už jen rozvrtat. jeden kus už sem taky vyráběl, nejni to tak hrozný jak to vypadá.

Re: zpatecka

od Davy » 22 srp 2012, 15:05

Mezikruzi na vnejsim obvodu by muselo bejt nanejtovany dost presne, aby to nehazelo. Spis bych nechal vypalit cely lamely ze silnejsiho plechu a stredni cast pak stocil. Chtelo by to ale asi udelat upinaci pripravek a hodne peclive to na to soustruzeni rovnat.

Re: zpatecka

od Dneprstein » 22 srp 2012, 13:15

No, s tim vypouzdřenim děr v kotoučích je to sice celkem dobrej nápad, ale obávám se, že pouzdro na závit bude nepoužitelný. I kdyby se tam nakrásně udělal jemný závit, tak to nebude chycený nic moc (kotouče jsou celkem tenký) a při těch rázech co to dostane od čepů, by se, myslim, ty pouzdra deformovaly a kdo ví, jesli bys je ještě někdy vytočil ven. Ale třebo jo, kdo ví...

Mě spíš napadlo nechat si na laseru vypálit z plechu mezikruží, který by se nanýtovalo na obvod kotouče, díky čemuž by se dosedací plocha na čepu zvětšila. A pokud by se v tom mezikruží těch děr nadělalo víc, tak pak bys jen kotouč sundal, pootočil, čep nasunul do nový díry (kterou už bys měl v mezikruží hotovou a v kotouči jí buďto protáhneš, nebo je tam uděláš hned na začátku) a hotovo... Otázka je, kolik je tam místa. Pokud tam nepůjde dát aspoň trojka plech, pak to nemá smysl...

Nicméně otázka všech těhle úprav je, jestli to nerozhodí vyvážení setrváku a spojky natolik, že se to pak bude klepat jak drahej pes...

Re: zpatecka

od Davy » 22 srp 2012, 08:29

Michale, dej pak vedet jestli se ti to povedlo. Ja bych byl trochu skeptik, na to vrtani by bylo asi potreba v nejaky nastrojarne nechat udelat pripravek. Uplne jednoduchy to nebude.

Re: zpatecka

od Michal » 21 srp 2012, 22:57

Vím, ale je to méně práce, než vyndat i setrvačník a přelisovat ty čepy.
Chtěl jsem ty díry v plechových lamelách převrtat, říznout do nich závit a udělat do nich nějaká pouzdra, co by byly o kousek širší (kolik se bezpečně vejde) než lamela. Raději z něčeho měkčího, než jsou čepy. Neměl jsem na to tehdy čas, příště to udělám. Kromě širší kontaktní plochy a tedy menšího tlaku na materiál by byl přínos ve vyměnitelnosti těch pouzder.
Při překopávce na jednu lamelu z auta je délka pouzdra skoro neomezená, pak by se to nedeformovalo skoro vůbec.

Re: zpatecka

od Dneprstein » 21 srp 2012, 22:05

I když čepy uděláš tvrdší, tak se ti stejnak vymlátěj ty plechy. Čili tam stejnak budeš muset. Možná o něco později, ale stejně... :-)

Re: zpatecka

od Michal » 21 srp 2012, 21:44

Pokud je dokážeš vyvrtat na přesném místě, tak proč ne.

Re: zpatecka

od hipik634-750 » 21 srp 2012, 21:25

predpokladam, ze ty plechove lamely muzu prevrtat, najdu pouzitelny usek materialu a vyvrtam kulatou diru:) valecky necham udelat

Re: zpatecka

od Michal » 21 srp 2012, 21:19

Válečky nové nekupuj, jsou z podprůměrného materiálu. Nech si je udělat z něčeho pořádného. Je to výrobně jednoduchá věc. A udělej si je rovnou na závit s normálním stoupáním, ať tam nemusíš dávat speciální šrouby.
Jo a je dobré vyměnit i 2 spodní plechové lamely, protože mlátí těma do oválna vytlučenýma dírama.

Re: zpatecka

od Honda Wanderer » 21 srp 2012, 12:25

Tak si k tomu přikup rovnou ty unášecí válečky a přelisuj je na setrvačníku. Bývají hodně omačkané. Staré jdou vyrazit a nové bez problému nalisuješ systémem zima-teplo.

Re: zpatecka

od hipik634-750 » 19 srp 2012, 19:44

priznak cislo dva odpovida, skubne a pak uz neunasi. tenhle priznak z jaw neznam. priznak c 1 bez stojanu jde pomerne tezko overit :). diky za radu. odlozim rozebrani o tyden z duvodu pavlovi dovolene a objednani imbusu. dost pochybuju, ze ty srouby jeste vic nez 1x povolim. kdyz se nevyndava motor, tak je potreba sundat kardan= zadni kolo, je to tak, nebo to jde nejak snáze ?

Nahoru