Sidecar

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Sidecar

Re: Sidecar

od Benďa » 18 črc 2012, 20:17

Tak mám splněno :-) Alspoň prozatím :-) Dělala to ovalita na bubnu na sajdě. Bohužel na dobrém bubnu na rezervě mám špatný ráfek (v místě sváru) a nechtělo se mi přehazovat a znova centrovat ráfky. Nakonec jsem to vyřešil fortunou (stopovou bruskou). Sebral jsem děckám křídy co s nima sviní po zámkovce a načmáral vnitřek bubnu. Zatočil a v místě kde se křída stáhla vybrousil. Chvilku to sice trvalo ale nakonec jsem (modrý jak šmoula, měl jsem vzít nějakou jinou barvu :-) ) zvítězil,buben pěkně sedí po celém průměru a sajda neháže :-) Jsem zvědavý co mě čeká dál :-) Děkuju vám všem za rady ;-)

Re: Sidecar

od Benďa » 12 črc 2012, 21:59

Díky pánové, o víkendu se na to zaměřím. Prubnu poladit tu geometrii, bicí sestavu bych měl mít v poho ale radši mrknu na případnou ovalitu a protančím i okolo toho tlumiče, tipů mám dost tak se nudit nebudu :D Ať vám to jezdí, dám vědět na co jsem přišel a snad i co jsem vyřešil ;-)

Re: Sidecar

od Jirka-MT9 » 12 črc 2012, 21:25

:D šikovný kluk :D blahopřeji k odhalení závady

Re: Sidecar

od drumbas » 12 črc 2012, 20:26

jak je ten tlumič řizeni je pod nim takova vydlička ktera zapada do takeho zubu
ja tu vydličku měl celu rozevřenu tak sem jii upravil a už to kolo nekmita

Re: Sidecar

od Jirka-MT9 » 12 črc 2012, 17:28

Zkus mrknout na sajdové kolo, případně i zadní. Zkontoluj vycentrování a zda nejsou šišaté. Ještě mne napadá, pokud máš brzděnou side, tak zkontroluj šišatost bubnu. Přibrzďování šišatého bubnu také umí své. Mně, pokud kmitají řidítka tak vím že mám prasklý nějaký drát a je jedno na kterém kole. Tak hodně trpělivosti a zdaru :P .

Re: Sidecar

od Dneprstein » 12 črc 2012, 14:29

Špatná geometrie určitě vliv má. Nicméně sajda má jistá "specifika" s kterými moc nenaděláš. Každopádně bych tu geometrii přeměřil, ať máš jistotu, že cos mohl, to jsi udělal...

... a ještě můžeš vyměnit přední vidlici za kyvku... ;)

Re: Sidecar

od Mira3.0.9 » 12 črc 2012, 07:22

Mě kmita pri menších rychlostech od 40-70to přestane a pak 80-90 to se už bojim:-)) Ale u mě to dělají nevycentrovaná kola. jinak tady je video jak se to dělá ..
http://youtu.be/w2qMjFTXBGg

Re: Sidecar

od fapeko » 11 črc 2012, 22:33

Benďa píše:Dík, takhle nějak to potřebuju, pěkně polopaticky :-) A může teda mít podle tebe vliv špatná geometrie na to kmitání předního kola (řídítek)? Je možné že se mi v důsledku špatné sbíhavosti třeba smýká přední kolo a to se pak přenáší do řídítek? Je mi jasné že se side to trošku bude dělat paseku ale tohle už mi přijde dost, a nebo si na to budu muset holt zvyknout :-)
Kdybys jel rychleji s tou side tak ti to přestane kmitat . Dělal jsem hafo jawek ze side a každá kmitala v malé rychlosti a nepomohlo mi ani přesné nastaveni geometrie s tlumičem řízení.Tot můj názor

Re: Sidecar

od Benďa » 11 črc 2012, 22:27

Dík, takhle nějak to potřebuju, pěkně polopaticky :-) A může teda mít podle tebe vliv špatná geometrie na to kmitání předního kola (řídítek)? Je možné že se mi v důsledku špatné sbíhavosti třeba smýká přední kolo a to se pak přenáší do řídítek? Je mi jasné že se side to trošku bude dělat paseku ale tohle už mi přijde dost, a nebo si na to budu muset holt zvyknout :-)

Re: Sidecar

od Dneprstein » 11 črc 2012, 21:34

Postup od Kučery platí i pro nehnanou sajdu. Jediný rozdíl je ten, že u hnané sajdy se nastavuje nulová sbíhavost (to jest, kola jsou rovnoběžně). U nehnané sajdy se dělá sbíhavost, bo jinak tě sajda bude furt tahat do pangejtu...

U Dněpra 11 máš mít na délce rozvoru sbíhavost 6-10mm. Odklon bys měl mít 1°-2° (měřeno na zadním kole), což dělá na rozměru ráfku (rozdíl mezi měřením nahoře a dole) tuším nějakých 8-12mm...

Sidecar

od Benďa » 11 črc 2012, 19:20

Zdravím všechny příznivce těchto nádherných strojů ;)
Mám takovou otázečku ohledně jízdy se sajdkou. Moto (Dněpr MT11) mám po celkové opravě, motorka šlape jak má. Při jízdě na sólo úplně bez problémů, řídítka se ani nezachvějí. Po zapojení sajdky mi řídítka při jízdě celkem brutálně kmitají, zkoušel jsem utáhnout tlumič řízení, trošku se to zlepšilo ale žádná sláva. Ložiska v krku řízení mám vymněněné,kola vycentrované, pneu nové. Co bylo na moto i na sajdě volné (např oka-silentbloky na tlumičích, proklepané šrouby na seřizovacích segmentech a jiné) jsem vyměnil. Mohla by na tohle mít vliv geometrie sajdky? Popř může mi někdo polopaticky vysvětlit seřízení? Jsem sice automechanik ale spíše praktik nežli teoretik takže se moc neorientuju v ůhlech sinech, cosinech a podobném (pro mně) zvěrstvu :-). Spíš bych potřeboval to podat v nějakých pro mne srozumitelných mírách (mm) jako je to např. v příručce pro Ural od pana Kučery. Použil bych i tuhle variantu ale nevím jestli jsou uvedené hodnoty stejné i pro Dněpra bez náhonu side.

Nahoru