od Pavel Kučera » 20 čer 2012, 14:37
Dan píše:Zdravím, koupil jsem novou dvouvývodovou cívku od p. Kučery.Připojena je dle instrukcí + od spínačky přes chcípák na rukojeti. Mínus na kontakt zapalování.Kostřeno to má být přes držáky.Dnes při zkušebních pokusech o nastartování jsem zjistil že je cívka úplně horká a šrouby co ji drží ještě víc.Ukostřeno by to mělo být dobře ,viz foto.Nevím jestli nevadí že jedna strana je uchycena k rámu a druhá k motoru.
Vývody je jedno ke které svíčce jaký jde ???
Pane Pražáku,
reaguji na Váš příspěvek týkající se cívky. Je pro mě nepochopitelné, že se nejdříve neobrátíte na mě jako Vašeho prodejce, u kterého jste díl koupil. Rada s montáží a použitím u nás zakoupených dílů je tradičně samozřejmostí a je jakousi "přidanou hodnotou", kterou obdržíte v případě, že si díl u nás koupíte. Sbíráním informací po "vševědoucím" internetu se vystavujete nebezpečí, že informace zde uvedená Vám způsobí komplikace nebo dokonce škodu.
Naše firma prodává náhradní díly, o kterých je přesvědčena, že jsou použitelné a budou správně pracovat. Proto pokud potřebujete k dílu vědět více, neváhejte nejdříve kontaktovat nás.
Vaše cívka je s kontaktním zapalování PM302-A použitelná. O její funkčnosti svědčí již více než 60 prodaných kusů.
Jak jsme zde již jednou uvedli, není webová diskuze formou komunikace s námi, a proto nebudeme dále na tento příspěvek již reagovat. Zde je na nás kontakt:
http://www.ural.cz/kontakt.htm.
Jelikož v odpovědi na Váš příspěvek byly nějaké nepravdy či poloviční pravdy, přikládám oficiální stanovisko dodavatele těchto cívek:
Cituji:
"1) žádná japonská cívka pro kladívkové zapalování nebere proud 0,2 - 0,5 A. To by musela mít 24 - 60 Ohm. To si dokáže spočítat každý kdo si ze školních lavic pamatuje Ohmův zákon (napětí 12V / proud). Takové indukční cívky prostě neexistují. Ten kdo mi takovou cívku donese, tak mu dám litr a ještě si u toho kleknu se svěšenou hlavou.
2) ano, typická hodnota statického proudu u cívky která je primárně určena pro kontaktní zapalování je cca 2,5 A, což odpovídá odporu 4,8 Ohm. Např. klasická "plechovka" Magneton 12V (na 100% určena pro kladívka) má odpor 5,2 Ohm. Toto platí nejen pro české ("rozežrané") cívky, ale i pro japonské, německé, americké i ... marťanské. Když necháte téci cívkou statický proud (zapnuté klíčky a kladívko sepnuté), tak výkonová ztráta na cívce bude 12V * 2,5 A = 30 Watt. To by mělo zaručit, že se sice cívka velmi ohřeje, ale ani po několika hodinách v tomto stavu nedojde k poškození cívky. Přesto znám osobně případ kdy takováto cívka při tomto zatížení po několika hodinách s krásným zvukovým efektem vybuchla.
3) naše IC-TCI-D je primárně určena pro elektronická zapalování. Má odpor 3,5 Ohm. Teď opět pro ty kteří znají Ohmův zákon : statický proud touto cívkou bude 12V / 3,5 Ohm = 3,43 A, výkonová ztráta bude 12V * 3,43 A = 41,14 W. To zas tak velký rozdíl oproti cívkám primárně určeným pro kladívka není. Cívka určitě vydrží statickou zátěž několik desítek minut až hodin. Dle našeho názoru ji lze na kladívkách provozovat.
4) další nepravda (či poloviční pravda) v diskuzi je ta, že u elektronických induktivních zapalování je proud limitován jednotkou a u kladívkového zapalování odporem cívky. U většiny elektronických induktivních zapalování je proud limitován též odporem cívky. Japonská zapalování pro karburátorové motocykly používají výhradně tyto indukční cívky s vysokým odporem a v jednotce je na výstupu jen spínací tranzistor bez limiteru proudu. Pouze novější zapalovací systémy u motocyklů se vstřikováním mívají limiter proudu v jednotce.
5) není pravda, že indukční cívky primárně určené pro kladívkové zapalování mají nižší energii jiskry při použití na elektronickém induktivním zapalování. Energie jiskry je dána vztahem 0,5 * L * I2 (kde L je indukčnost a I je proud). Cívky pro kladívka mívají vyšší odpor (menší proud), ale mívají vyšší indukčnost. Energie obou druhů cívek bývá zhruba stejná při použití jak na kladívkách, tak i na elektronických zapalováních.
6) během chodu motoru není činitel plnění proudu který teče cívkou 100% jako u statického proudu. Jeden z vlivů který zmenšuje proud je úhel sepnutí kladívka (dáno tvarem vačky a nastavením odtrhu kladívka). Druhý vliv snížení činitele plnění je vliv indukčnosti indukční cívky. Znalí vědí, že u takovéto cívky naběhne proud za cca 3-5 ms. Naopak proud se mírně zvětší se zvýšeným napětím při běhu motoru (pokud motocykl dobíjí - cca 14V).
Na závěr opět - tyto cívky dle našeho názoru lze na kladívkách provozovat, zejména pokud se vyvarujete dlouhodobé expozici statickým proudem (nenechávat dlouho zapnuté klíčky na stojícím motocyklu). Taky si nepamatuji nějakou reklamaci od uživatelů na Dněprech přesto, že se to na ně už několik let dává.."
Jiří Krejzl
IGNITECH
[quote="Dan"]Zdravím, koupil jsem novou dvouvývodovou cívku od p. Kučery.Připojena je dle instrukcí + od spínačky přes chcípák na rukojeti. Mínus na kontakt zapalování.Kostřeno to má být přes držáky.Dnes při zkušebních pokusech o nastartování jsem zjistil že je cívka úplně horká a šrouby co ji drží ještě víc.Ukostřeno by to mělo být dobře ,viz foto.Nevím jestli nevadí že jedna strana je uchycena k rámu a druhá k motoru.
Vývody je jedno ke které svíčce jaký jde ???[/quote]
Pane Pražáku,
reaguji na Váš příspěvek týkající se cívky. Je pro mě nepochopitelné, že se nejdříve neobrátíte na mě jako Vašeho prodejce, u kterého jste díl koupil. Rada s montáží a použitím u nás zakoupených dílů je tradičně samozřejmostí a je jakousi "přidanou hodnotou", kterou obdržíte v případě, že si díl u nás koupíte. Sbíráním informací po "vševědoucím" internetu se vystavujete nebezpečí, že informace zde uvedená Vám způsobí komplikace nebo dokonce škodu.
Naše firma prodává náhradní díly, o kterých je přesvědčena, že jsou použitelné a budou správně pracovat. Proto pokud potřebujete k dílu vědět více, neváhejte nejdříve kontaktovat nás.
Vaše cívka je s kontaktním zapalování PM302-A použitelná. O její funkčnosti svědčí již více než 60 prodaných kusů.
Jak jsme zde již jednou uvedli, není webová diskuze formou komunikace s námi, a proto nebudeme dále na tento příspěvek již reagovat. Zde je na nás kontakt: [url]http://www.ural.cz/kontakt.htm[/url].
Jelikož v odpovědi na Váš příspěvek byly nějaké nepravdy či poloviční pravdy, přikládám oficiální stanovisko dodavatele těchto cívek:
Cituji:
[i]"1) žádná japonská cívka pro kladívkové zapalování nebere proud 0,2 - 0,5 A. To by musela mít 24 - 60 Ohm. To si dokáže spočítat každý kdo si ze školních lavic pamatuje Ohmův zákon (napětí 12V / proud). Takové indukční cívky prostě neexistují. Ten kdo mi takovou cívku donese, tak mu dám litr a ještě si u toho kleknu se svěšenou hlavou.
2) ano, typická hodnota statického proudu u cívky která je primárně určena pro kontaktní zapalování je cca 2,5 A, což odpovídá odporu 4,8 Ohm. Např. klasická "plechovka" Magneton 12V (na 100% určena pro kladívka) má odpor 5,2 Ohm. Toto platí nejen pro české ("rozežrané") cívky, ale i pro japonské, německé, americké i ... marťanské. Když necháte téci cívkou statický proud (zapnuté klíčky a kladívko sepnuté), tak výkonová ztráta na cívce bude 12V * 2,5 A = 30 Watt. To by mělo zaručit, že se sice cívka velmi ohřeje, ale ani po několika hodinách v tomto stavu nedojde k poškození cívky. Přesto znám osobně případ kdy takováto cívka při tomto zatížení po několika hodinách s krásným zvukovým efektem vybuchla.
3) naše IC-TCI-D je primárně určena pro elektronická zapalování. Má odpor 3,5 Ohm. Teď opět pro ty kteří znají Ohmův zákon : statický proud touto cívkou bude 12V / 3,5 Ohm = 3,43 A, výkonová ztráta bude 12V * 3,43 A = 41,14 W. To zas tak velký rozdíl oproti cívkám primárně určeným pro kladívka není. Cívka určitě vydrží statickou zátěž několik desítek minut až hodin. Dle našeho názoru ji lze na kladívkách provozovat.
4) další nepravda (či poloviční pravda) v diskuzi je ta, že u elektronických induktivních zapalování je proud limitován jednotkou a u kladívkového zapalování odporem cívky. U většiny elektronických induktivních zapalování je proud limitován též odporem cívky. Japonská zapalování pro karburátorové motocykly používají výhradně tyto indukční cívky s vysokým odporem a v jednotce je na výstupu jen spínací tranzistor bez limiteru proudu. Pouze novější zapalovací systémy u motocyklů se vstřikováním mívají limiter proudu v jednotce.
5) není pravda, že indukční cívky primárně určené pro kladívkové zapalování mají nižší energii jiskry při použití na elektronickém induktivním zapalování. Energie jiskry je dána vztahem 0,5 * L * I2 (kde L je indukčnost a I je proud). Cívky pro kladívka mívají vyšší odpor (menší proud), ale mívají vyšší indukčnost. Energie obou druhů cívek bývá zhruba stejná při použití jak na kladívkách, tak i na elektronických zapalováních.
6) během chodu motoru není činitel plnění proudu který teče cívkou 100% jako u statického proudu. Jeden z vlivů který zmenšuje proud je úhel sepnutí kladívka (dáno tvarem vačky a nastavením odtrhu kladívka). Druhý vliv snížení činitele plnění je vliv indukčnosti indukční cívky. Znalí vědí, že u takovéto cívky naběhne proud za cca 3-5 ms. Naopak proud se mírně zvětší se zvýšeným napětím při běhu motoru (pokud motocykl dobíjí - cca 14V).
Na závěr opět - tyto cívky dle našeho názoru lze na kladívkách provozovat, zejména pokud se vyvarujete dlouhodobé expozici statickým proudem (nenechávat dlouho zapnuté klíčky na stojícím motocyklu). Taky si nepamatuji nějakou reklamaci od uživatelů na Dněprech přesto, že se to na ně už několik let dává.."
Jiří Krejzl
IGNITECH[/i]