Moje závady-Dněpr 16

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Moje závady-Dněpr 16

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 10 zář 2011, 20:46

tak jsem dnes nainstaloval cívku z malucha,zatím ji mám chycenou provizorně vlevo páskou ke šroubu altíku,ale ikdyž se jí tam líbí,budu jí muset předělat pod nádrž-až dám hranatou místo kapky z káčka.Momentálně mi nad cívkouá vede benzín a kdyby mi praskla hadička,tak by kapal na cívku a to by to teprve nabralo rychlost...
No už se s tím nechá i ject,ale pořád nereaguje na prudké přidání plynu,o tom tu už byla řeč-že by tam byl nejlepší podtlakový karbec,ale vážně se to má zadusit tak moc?Jinak mě jezdí tak 90km/h.

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 03 zář 2011, 20:05

tak jsem byl dnes v Chotusicích,koupil jsem dvě cívky z malucha-dva vývody,no polák říkal,že jsou dobré,no ale známe pbchodníky,jak proměřím cívku,jestli je dobrá,aniž bych jí dal na motorku?

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 28 srp 2011, 18:57

tak jsem dal zpět 190 trysku,no a navíc se mi ta 165,co jsem tam dával z K 65,povolila.....jehly ale mám na 4 zářezu,levá svíce je cihlová,pravá ještě černá,jede mě to tak 80km/h,ale pořád to není ono,ještě vyměním kabely a svíčky,možná mě taky zlobí cívka,ted už asi budu hledat závadu jen v elektrice,snad časem bude bezkontakt,do začátku asi koupím cívku od Kučery,pasuje na kontakt i bezkontakt,aspon to potom nebude moc peněz najednou,jinak co mám regulaci předstihu,ty závažíčka jsou takový celý rozvrkslaný,mají velkou vůly do stran,to má být?Kdybych aspon věděl,kolik má ten Dněpr najeto,prodávající tvrdil,že 3500km je origo,ale má některý oka na side vyčochtaný a celkově je to takový nic moc na to,že by to mělo mít tak málo najeto.

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 28 srp 2011, 10:43

hm,to je zajímavé,tak tedy zkusím dát vše do základu,jehlu mám na druhém zářezu,tak zkusím ještě třetí.Jinak to že nejde za plynem,asi to tak bude,do čtvrtky mi to jde,ale pak právě ne,na plný plyn u šoupátkového karburátoru mi šla ihned jawa 350,ale to je zase dvoutakt...

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Michal » 28 srp 2011, 10:31

Já si myslím, že hlavní trysku je potřeba volit podle toho, jak to jede poblíž maximální rychlosti, kdy na chod má vše kromě hlavní trysky zanedbatelný vliv.
Jehlu pak nastavit tak, aby to při přidání plynu ve středních otáčkách neprskalo chudou směsí.
Volnoběžnou bohatost pak jako kompromis stabilního volnoběhu při různých teplotách, dobrému startování a reakci na rozjezd z volnoběžných otáček. Výsledkem je obvykle výrazně bohatší volnoběh, než by odpovídalo teoretickému seřízení podle návodu.
To že minimálně do poloviny otáček není možné dát plný plyn, protože se to udusí, to není chyba, to je principielní vlastnost všech jednoduchých šoupátkových karburátorů, neznám takový, co by to nedělal. Když se šoupě moc zvedne v nízkých otáčkách, motor odebírá málo směsi - klesne podtlak v difuzoru a rychlost proudění vzduchu pod šoupátkem - tím to ztratí podtlak, který saje benzín skrz trysky. To je v podstatě jediný důvod, proč se třeba na rejžích a evropských 4T motorkách používají už 30 let rovnotlaké karburátory, kde šoupátko neotvírá řidič, ale membrána tak, aby byl optimální podtlak pod šoupátkem. Řidič pak otevře klapku nadoraz tím že dá v nízkých otáčkách plný plyn, ale membrána zvedne šoupátko jen do třetiny. Kdyby ho zvedla víc, pojede to hůř, nebo to dokonce chcípne.

K-68 jsou z výroby otryskovány pro Urala. Dněpří motor může mít a asi i má jiné podtlaky, tak je pro něj vhodnější jiné otryskování. To ale také záleží na tom, v jakém stavu je motor, nebo zda je v sání přechodka nebo tesnění s užší dírou než má karburátor.
Já tam musel dát menší trysku, protože s origo 190 se to ve vyšších otáčkách hrozně ulejvalo a nebylo to schopné jet víc než 80. Ale ta 165 je zase spíš už málo, chtělo by to něco mezi, asi 170-175. Pro jiný motor to ale může být jinak. Jehla mi vyšla, na druhý nebo třetí zářez, mezi těmato polohama nepociťuji velký rozdíl. Ale opět - je to pro můj motor, jiný to může chtít jinak. Volnoběh mi vyšel tak bohatý, že mi to ve 30*C chytá bez sytiče na první šlápnutí. V chladnu to na sytič je našlápnu a okamžitě ho musím vypnout, jinak se to uleje. Až na tohle mi to s K68 nejasného původu jezdí dobře a má to rozumnou spotřebu. Mám ale ještě jeden jiný výkonnější motor, až ho zgenerálkuju, tak mě čeká ladění od začátku znova. Pro ten motor se mi nepodařilo nikdy naladit ani K65.

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 28 srp 2011, 07:42

no K-65 jsem právě kuli volnoběhu vyhodil,přeci když to každýmu jede na K-68 tak snad by mi to taky mohlo ject?

Re: Moje závady-Dněpr 16

od drumbas » 28 srp 2011, 07:00

ja mam s k 68 stejne problemy a to sem šteloval s jehlo jak nahoru tak dolu a nic bez vysledku
nakonec sem kupil k 65 a super
až na ten volnoběh jinač spotřeba v mezich svičky nečernaji a tah v pohodě

Re: Moje závady-Dněpr 16

od host » 28 srp 2011, 06:53

Zvedání jehly = obohacení směsi. Na ochuzení spustit dolů!

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 27 srp 2011, 23:05

zvedal jsem jí,no jinak že by ten filtr byl tak zasviněnej,že by mě to od čtvrt plynu nejelo,to se mi nezdá,na K-65 to docela jelo,sice volnoběh na prd,taky jsem nesměl zprudka přidávat,ale jel jsem i 90km/h,jinak vzduch to snad nepřisává,těsnění mám nový a utáhl jsem to snad dost

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Dneprstein » 27 srp 2011, 22:48

Foukánim nic nevyřešíš. Jestli je zadělanej, tak je to v něm zasekaný a foukánim to akorát utemuješ hloubš... Posouváš jehlu na správnou stranu, že jo?

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 27 srp 2011, 20:24

no jehla byla na třetí drážce,tedy uprostřed,zkoušel jsem na druhou a je to to samé,tak jí teda zkusím ještě na čtvrtou,trysku teda vrátím původní,pokud jde o filtr,jen jsem ho foukal :oops:

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Dneprstein » 27 srp 2011, 19:55

Tak pokud je černá svíčka při otáčkách (ne při volnoběhu), tak to ochuď na jehle, ne? Trysku bych dal zpátky tu co tam patří a koukal bych spíš po nastavení jehly. Takhle to vypadá, že se ti to hrozně hltí benzínem... Vzduchovej filtr máš vyměněnej?

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 27 srp 2011, 18:49

tak jsem dnes nainstaloval K-68 a myslel jsem,jak tu budu nadšeně psát dojmy...a nic.Je to horší,než z K-65,nejhorší je,že ani nevím,na co se zeptat,vše totiž bylo řečeno jinde v tématu,trysku jsem dal 165 místo 190,ladil šroubky při stojícím motoru pak už i při běžícím,no zkrátka tři litry v trapu a výsledek žádný,pak už jsem si i začal hrát s předstihem dle knížky,nic,blbě startuje,volnoběh teda drží,ale do čtvrt plynu to jede,pak už ne,dusí se to,stejně tak,když na neutrál zaplynuju do čtvrt plynu,tak to jde,ale když zprudka dám plnej,dusí se,svíce jsou černý.

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 23 srp 2011, 21:16

no,sice pozdě,ale přece-altík je v pohodě,vydržel i krátkodobé přepolování.No a dnes mi byly odeslány karbce K-68 z Rozhraní,už se na ně těším,dám pak vědět,cože to umí...

Re: Moje závady-Dněpr 16

od Jarda » 31 črc 2011, 20:15

no tak altík není moje silná stránka,asi to dám elektrikáři,možná ho nechám celý převinout a zkontrolovat,dobíjel ale pěkně.

Nahoru