od Kmirek » 25 lis 2020, 21:02
Předmluva:
Zdravím, jsem čtyřtaktním zelenáčem, ale kejvačku jsem už půlil nekolikrát.
Mám nově Dněpra 650, rok 85.
Pravý válec již krátce po nastartování hřeje, po sundání válce je vidět, že je přidřený, tam mě čeká výbrus. Tlaky lehce přes 7 Barů oba. Karburátory celkem srovnaný, jde za plynem.
Problém:
Po pár minutách volnoběhu se zprava ozvalo hlasité cinknutí (asi tyčka) a zdechlo to.
Po sundání víka hlavy vidím asi 10mm vůli na vahadle. Tyčka OK. Sundal jsem hlavu. Ventil sání zůstal otevřený. Pružiny na ventilu vypadají OK. Rozebírám dál, vyklepu (!) ventil ven. Jsou na něm stopy přidření a pár mosazných pilin. Je už nic moc, ale rovný, po očištění tam už chodí lehce. I tak kupuji nový, vše čistím sestavuji. Teď už chodí volně (možná až moc). Složím, startuji a po minutě se situace opakuje - motor zdechne, ventil visí. Rozeberu, vyčistím od nových pilin, promažu, složím, promažu. Startuji, a po minutě zase zdechne. Ty mosazné piliny to prostě vždy zaseknou.
Teorie:
Č.1: Moc velká vůle ve vedení ventilu, ten tam hrká a nějak vyhobluje nové piliny, které to zaseknou. Koupím nové vedení.
Č.2: Nemaže. To by mohla být i příčina. Po druhém zadření ventilu jsem si všiml, že při sundávání víka to neublinklo olej. Tyčky taky suché. Zkusil jsem třetí pokus se sundaným víkem a ani po zvýšení otáček žádný olej nevidím. Jinak olej tam mám, kousek pod horní rysku. Ale není to právě tím sundaným víkem a podtlakem v motoru? A navíc jsem ventil pořádně naolejoval a že by to nevydrželo ani minutu? Nechce se mi řešit olejové čerpadlo. Může se na něm něco pokazit? Může se něco přicpat? Váleček se dvěmi otvory mezi vačkou a tyčkou jsem čistil.
Jinak ventil výfuku otevřu rukou, ale sání ani za boha, pružiny jsou moc silné. Má to tak být?
Předmluva:
Zdravím, jsem čtyřtaktním zelenáčem, ale kejvačku jsem už půlil nekolikrát.
Mám nově Dněpra 650, rok 85.
Pravý válec již krátce po nastartování hřeje, po sundání válce je vidět, že je přidřený, tam mě čeká výbrus. Tlaky lehce přes 7 Barů oba. Karburátory celkem srovnaný, jde za plynem.
Problém:
Po pár minutách volnoběhu se zprava ozvalo hlasité cinknutí (asi tyčka) a zdechlo to.
Po sundání víka hlavy vidím asi 10mm vůli na vahadle. Tyčka OK. Sundal jsem hlavu. Ventil sání zůstal otevřený. Pružiny na ventilu vypadají OK. Rozebírám dál, vyklepu (!) ventil ven. Jsou na něm stopy přidření a pár mosazných pilin. Je už nic moc, ale rovný, po očištění tam už chodí lehce. I tak kupuji nový, vše čistím sestavuji. Teď už chodí volně (možná až moc). Složím, startuji a po minutě se situace opakuje - motor zdechne, ventil visí. Rozeberu, vyčistím od nových pilin, promažu, složím, promažu. Startuji, a po minutě zase zdechne. Ty mosazné piliny to prostě vždy zaseknou.
Teorie:
Č.1: Moc velká vůle ve vedení ventilu, ten tam hrká a nějak vyhobluje nové piliny, které to zaseknou. Koupím nové vedení.
Č.2: Nemaže. To by mohla být i příčina. Po druhém zadření ventilu jsem si všiml, že při sundávání víka to neublinklo olej. Tyčky taky suché. Zkusil jsem třetí pokus se sundaným víkem a ani po zvýšení otáček žádný olej nevidím. Jinak olej tam mám, kousek pod horní rysku. Ale není to právě tím sundaným víkem a podtlakem v motoru? A navíc jsem ventil pořádně naolejoval a že by to nevydrželo ani minutu? Nechce se mi řešit olejové čerpadlo. Může se na něm něco pokazit? Může se něco přicpat? Váleček se dvěmi otvory mezi vačkou a tyčkou jsem čistil.
Jinak ventil výfuku otevřu rukou, ale sání ani za boha, pružiny jsou moc silné. Má to tak být?