Záhadné chování motoru

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Záhadné chování motoru

Re: Záhadné chování motoru

od rossi » 18 lis 2017, 21:54

Neptejte se mne proč, ale já mám zkušenost z Jaw a z Čézet, že mi dříve či později začala dělat bordel podobného popisu odrušená fajfka. Přesto že jsem na ni najel před tím tisíce kilometrů. Jak u pionýra tak u čz 175 i 180.Je to zvláštní ale je to tak. Když jsem se podíval na dobíjení dněpra, tak mi přišlo podobné jako Jawa a ČZ. Odrušenou bych tam nedal. Mám ovšem na dněprovi bezkontak což na Jawách ani na Čézetách nemám, ale podle mne to ničemu vadit nemůže. A sousedi těch pár kostiček na televizi než odjedu a zase zaparkuji vydrží :-)

Re: Záhadné chování motoru

od host » 19 kvě 2017, 11:34

Raději to nebudu pokoušet!

Re: Záhadné chování motoru

od fapeko » 19 kvě 2017, 08:09

Host: já myslím že jsi měl problém v těch svíčkách -dej tam ty původní a uvidíš co se stane

Re: Záhadné chování motoru

od host » 18 kvě 2017, 22:05

Každý den od opravy ujeto asi 25 km, nechci to zakriknout, ale nemusel jsem na nic sáhnout.
Očko s vývodem primáru cívky je skutečně jen volně podloženo pod tou šroubovací svorkou a vzájemný kontakt se děje pouze mechanickým přitlačením po roznýtování, ovšem ještě přes ten plastový bok cívky, ten je měkký a spoj se uvolňuje. Teplota k tomu asi přispívala. Chci tomu věřit...
Asi lze doporučit i ostatním kontrolu tohoto místa. Na té cívce je totéž z obou stran. Mně ta druhá drží pevně, ale pojistím i tu.

Re: Záhadné chování motoru

od arno77 » 18 kvě 2017, 21:29

Už se to původní téma přeměnilo na jiné zhipíkované téma :D takže doporučuji sehnat origo podložku, která plní původní funkci a nevymýšlet ho..diny..

a k tomu původnímu tématu jak uvedl host....
host píše: Při tom jsem zjistil, že jedna svorka, pod kterou je na cívce nasazené očko a i s tím očkem je roznýtována do postranního plastu cívky, se volně otáčí. Tedy kontakt mezi ní a tím očkem nemusel být úplně OK. Pro jistotu jsem vše propájel k sobě.
Myslím si že to byla ta pravá příčina proč ti to zlobilo. Před lety jsem se setkal s tím samým na mojí kývačce. Jel jsem a najednou totální výpadek, ztráta výkonu a většinou motor zcela zhasl.. Dlouho jsem laboroval v čem může být zakopaný pes. A nakonec jsem přišel na to že příčina byla banalita.
Uvolněný kabel na kontaktu cívky, matice na kontaktu byla uvolněná a jak se moto vlivem vibrací
třepalo způsobovalo to ty výpadky a špatné reakce na plyn a nezřídka až zcela zhasnutí motoru.
Po dotažení problémy ustaly zcela a již se nikdy nevrátily. Takže si myslím, že by to mohlo být to samé u tebe a vyřešil si to tou opravou jak si to spájel k sobě.
Za sebe si myslím, že si na to prostě kápl ;)

Re: Záhadné chování motoru

od Jirka-veteran » 18 kvě 2017, 18:41

host píše:On ten klínek ( tedy spíš přesněji úsečové pero) je v tom hřídeli uložen dost podivně. Ale je fakt, že pokud není nijak upraven konec kliky ani kolo rozvodů a je použita správně velká podložka,tak nikam nemůže utéct. Nestřihnul se z nějaké příčiny? Ale proč by se měl stříhat?? Rozvod běží v podstatě hladce, bez rázů...
-------
Asi by si měl Hipík uvědomit proč a na co tam ten klínek je a potom bude po problému, nepřesouvat na něho funkce na které není stavěný.

Re: Záhadné chování motoru

od hipik634-750 » 18 kvě 2017, 15:20

nemám originální podložku, která to má držet na místě, ani jsem ji nikdy nevidel, tak jsem vzal podlozku a vyrizl do ni diru na klinek, kudy samozrejme muze vylitnout. fotka by pomohla. tehda jsem jeste nemel ani soustruh, tak v dilne flexa.
momentalne mam k dispozici nahradni motor , v rozlozenem stavu

Re: Záhadné chování motoru

od dněpr MT9 » 16 kvě 2017, 21:05

a navíc je to 5mm železa to aby se střihlo to by musela být šupa kterou by nevydržely zuby takže divný ale doporučuji vyrobit klínek z nerez plechu a dát tam podložku a bude vyřešeno na furt

Re: Záhadné chování motoru

od host » 16 kvě 2017, 20:59

On ten klínek ( tedy spíš přesněji úsečové pero) je v tom hřídeli uložen dost podivně. Ale je fakt, že pokud není nijak upraven konec kliky ani kolo rozvodů a je použita správně velká podložka,tak nikam nemůže utéct. Nestřihnul se z nějaké příčiny? Ale proč by se měl stříhat?? Rozvod běží v podstatě hladce, bez rázů...

Re: Záhadné chování motoru

od dněpr MT9 » 16 kvě 2017, 19:46

jak ten klínek může vyletět? do zadu nemůže tam je osazení a do předu nemůže protože ho drží podložka nebo? a navíc to není rovný klínek nebo jo?

Re: Záhadné chování motoru

od hipik634-750 » 16 kvě 2017, 14:03

https://goo.gl/photos/DeoQAD12xgizgdVN7 zase ulitnul klinek, a tentokrat ho olej asi odplavil nekam dovnitr :) to je v @#$%^#& takze musim nejakej vyrobit nebo tenhle nekde najit ...

Re: Záhadné chování motoru

od host » 15 kvě 2017, 17:52

Tak že! Pečlivě vše znova nastaveno. Karburátory 1/2 otáčky na bohatosti, 2 otáčky na dorazu šoupátek. Natažen (a posléze násilím v průběhu jízdy na zkoušku zase odstraněn) paralelní drát baterie - napájení zapalování. Na zapalování jsem ubral nepatrně základní předstih, tak 3 mm na upevňovacích šroubech. Při tom jsem zjistil, že jedna svorka, pod kterou je na cívce nasazené očko a i s tím očkem je roznýtována do postranního plastu cívky, se volně otáčí. Tedy kontakt mezi ní a tím očkem nemusel být úplně OK. Pro jistotu jsem vše propájel k sobě. Vyhodil jsem botky, na konce kabelů naletoval očka jako za starých časů a upevnil na svíčky maticí. Svíčky vyměněny za jiné, předepsané tepelné hodnoty.
Stalo se očekávané - po přeplavení 3x naprázdno bez plynu a 3x s plynem prošlápnuto, motor chytil na první otočení. Volnoběh pravidelný 750 /min, měřeno na vačce příložným mechanickým otáčkoměrem (375/ min).
Následovala jízda 26 km, asi v její půlce jsem přeštípnul bez vypnutí motoru ten pomocný drát a uháněl dál. Celkem střelbu, 80 - 90 převážná část, občas zbrždění a akcelerace z nízkých otáček. A nic. Dojel jsem k pumpě asi 300 m od domu, zastavil, vypnul, šel si koupit 2 zasloužená piva, opět našlápnul bez dotyku plynu na první a doje domů.
Zkontroloval svíčky - levý bych těl trochu obohatit asi, natočil bez plynu na první, ale při pokusu o přitažení šroubku při sebemenším pohybu reagoval motor nevolí, tedy nechávám tak. Zítra vyrážím na stroji do práce, uvidím, jestli nebudu mít áčko. Zatím spokojenost.
Díky všem za rady.

Re: Záhadné chování motoru

od hipik634-750 » 15 kvě 2017, 14:28

dělá mi to od ucpání kolem setrvačníku - bohuzel jsem pri tom menil i 12 sroubovy dekl co drzi kliku, tak to zatim svadim na to, ze si to cely nejak sedá.

Re: Záhadné chování motoru

od hipik634-750 » 15 kvě 2017, 14:27

covece, uplne stejne se to ted chova me. u me je to vysperkovane semtam tim, ze mi vyleti klinek a pootoci se rozvody, protoze mi chybi spravny dil na jeho zachyceni v drazce, asi budu vytáčet :)

Re: Záhadné chování motoru

od Dneprstein » 15 kvě 2017, 13:51

U Dněpra se mi podobně projevovalo: A) - umírající originální cívka, B) - vadná jednotka bezkontaktního zapalování (chyba byla kdesi "uvnitř", neb na proměření se jevila zcela zdráva - závadu se podařilo najít až díky osciloskopu)...

Nahoru