od Michal » 13 kvě 2017, 19:57
To platí jen když je karburátor malý pro daný motor a ještě jen do určité míry.
Pokud v nízkých otáčkách otevřete šoupě naplno, u vhodně velkého karburátoru má difuzor takový průřez, že sání motoru vytvoří příliš malý podtlak, takže to saje málo benzínu, ať je tryska skoro jakákoliv. Podobný je to u aut, kdo si pamatujete Škodu 100, poslední s jednoduchým karburátorem, víte co se stalo, pokud jste podrželi plný plyn v nedostatečných otáčkách.
Protože někteří uživatelé s tím měli problém, už před 40 lety se začaly používat karburátory rovnotlaké, kde šoupátko zvedá memrána podtlakem pod ním tak aby tam nějaký rozumný furt byl. Pokud je karburátor velký akorát, aby neomezoval výkon malým difuzorem, tak to otevře šoupě naplno až zhruba v polovině rozsahu otáček. U aut vymysleli jiné řešení, třeba dvojitý karburátor, kde jedna půlka se otvírala lankem od pedálu, druhá podtlakem.
Vstřikování paliva nepotřebuje podtlak k tomu, aby to do sání nacpalo dostatečné množství paliva, přesto novější varianty s elektricky ovládanou klapkou ji v nízkých otáčkách neotevřou naplno.
To platí jen když je karburátor malý pro daný motor a ještě jen do určité míry.
Pokud v nízkých otáčkách otevřete šoupě naplno, u vhodně velkého karburátoru má difuzor takový průřez, že sání motoru vytvoří příliš malý podtlak, takže to saje málo benzínu, ať je tryska skoro jakákoliv. Podobný je to u aut, kdo si pamatujete Škodu 100, poslední s jednoduchým karburátorem, víte co se stalo, pokud jste podrželi plný plyn v nedostatečných otáčkách.
Protože někteří uživatelé s tím měli problém, už před 40 lety se začaly používat karburátory rovnotlaké, kde šoupátko zvedá memrána podtlakem pod ním tak aby tam nějaký rozumný furt byl. Pokud je karburátor velký akorát, aby neomezoval výkon malým difuzorem, tak to otevře šoupě naplno až zhruba v polovině rozsahu otáček. U aut vymysleli jiné řešení, třeba dvojitý karburátor, kde jedna půlka se otvírala lankem od pedálu, druhá podtlakem.
Vstřikování paliva nepotřebuje podtlak k tomu, aby to do sání nacpalo dostatečné množství paliva, přesto novější varianty s elektricky ovládanou klapkou ji v nízkých otáčkách neotevřou naplno.