od Jirka veteran » 07 říj 2016, 07:17
Michal.svec-omlouvám se, ale Vaše názory jsou špatné, je třeba si nalézt v odborné literatuře proč předstih vlastně ten čtyřtakt potřebuje, nehledejte na internetu, tam si může napsat kdokoliv cokoliv.....a rozlišit co je dobře a co ne je pro laika těžké. Informace, že motor potřebuje regulaci předstihu aby nedetonoval je jen zčásti pravda. Nelze porovnávat motory s rozdílnými spalovacími prostory.
Naopak názory Hosta a Davyho jsou přesné, v nich je třeba hledat inspiraci. Host to o těch radách napsal velmi dobře a je tam popsán celý postup jak to udělat, nedá se radit stylem udělej to přesně tak a tak a pojede to. Jsou to ruské stroje, kde se přesností výroby moc nezabývali a z toho vyplývá, že co funguje na jednom nemusí na druhém, právě až pochopíte proč ten čtyřtakt musí mít nějakou regulaci předstihu aby dobře fungoval, tak i pochopíte proč nejde dát konkrétní rada.
Davy. to s tím bezkontaktem je dobrý nápad ALE, ví někdo že ten kdo navrhoval ten bezkontakt ho navrhnul přesně pro ten který typ motoru? Nebo to jen tak ubastlili aby to nějak jelo a šup s tím do prodeje. Skutečně existuje r§zná škála typů těch bezkontaktů, jak pro M72, K750, Dněpr OHV, Ural OHV? Všechny ty motory se od sebe liší v drobných detailech, které rozhodují o té křivce. Nebo se jen prodává jeden typ zapalka. Je u toho zapalka graf? no asi ne jinak by jsme se tu o tom nebavili, ale měl by tam být aby jsme věděli co si to vlastně ti lidé namontují na motor.
Co by jsme potřebovali k nastavení odstředivé regulace popsal Host, jen to doplním o předstihoměr a spoustu času a nervů. Samozřejmě existují přístroje, kde lze nastavit charakteristiku regulace, ale musíme znát předpis výrobce a ten nemáme, můžeme se dohadovat proč ho rusové nikde nemají-na každý motor je třeba jiná, proto ho nikde neuvádějí

Jen ještě doplním, že je třeba mít náhon rozdělovače-rozvody- a samotný regulátor mít v perfektním mechanickém stavu, jinak nemá cenu s tím cokoliv dělat.
Michal.svec-omlouvám se, ale Vaše názory jsou špatné, je třeba si nalézt v odborné literatuře proč předstih vlastně ten čtyřtakt potřebuje, nehledejte na internetu, tam si může napsat kdokoliv cokoliv.....a rozlišit co je dobře a co ne je pro laika těžké. Informace, že motor potřebuje regulaci předstihu aby nedetonoval je jen zčásti pravda. Nelze porovnávat motory s rozdílnými spalovacími prostory.
Naopak názory Hosta a Davyho jsou přesné, v nich je třeba hledat inspiraci. Host to o těch radách napsal velmi dobře a je tam popsán celý postup jak to udělat, nedá se radit stylem udělej to přesně tak a tak a pojede to. Jsou to ruské stroje, kde se přesností výroby moc nezabývali a z toho vyplývá, že co funguje na jednom nemusí na druhém, právě až pochopíte proč ten čtyřtakt musí mít nějakou regulaci předstihu aby dobře fungoval, tak i pochopíte proč nejde dát konkrétní rada.
Davy. to s tím bezkontaktem je dobrý nápad ALE, ví někdo že ten kdo navrhoval ten bezkontakt ho navrhnul přesně pro ten který typ motoru? Nebo to jen tak ubastlili aby to nějak jelo a šup s tím do prodeje. Skutečně existuje r§zná škála typů těch bezkontaktů, jak pro M72, K750, Dněpr OHV, Ural OHV? Všechny ty motory se od sebe liší v drobných detailech, které rozhodují o té křivce. Nebo se jen prodává jeden typ zapalka. Je u toho zapalka graf? no asi ne jinak by jsme se tu o tom nebavili, ale měl by tam být aby jsme věděli co si to vlastně ti lidé namontují na motor.
Co by jsme potřebovali k nastavení odstředivé regulace popsal Host, jen to doplním o předstihoměr a spoustu času a nervů. Samozřejmě existují přístroje, kde lze nastavit charakteristiku regulace, ale musíme znát předpis výrobce a ten nemáme, můžeme se dohadovat proč ho rusové nikde nemají-na každý motor je třeba jiná, proto ho nikde neuvádějí :lol:
Jen ještě doplním, že je třeba mít náhon rozdělovače-rozvody- a samotný regulátor mít v perfektním mechanickém stavu, jinak nemá cenu s tím cokoliv dělat.