Mnozí jste už slyšeli o uvolněných nebo střižených šroubech ozubeného věnce hlavního převodu u 2WD Uralů 750.
Následkem je ošklivě zdemolovaná skříň rozvodovky. Některým se to bohužel i stalo. Tento problém postihuje především ročníky 2007, vzácně i 2008 nebo starší. Novější by měli mít již pevnostní šrouby zajištěné lepidlem.
Výrobce vydal doporučení při výměně ozubeného věnce nahradit původní obyčejné šrouby pevnostními 10.9, místo podložek je zajistit lepidlem na závity a utáhnout 30Nm momentem.
Pokud patříte mezi ohrožené ročníky a představa zničeného převodu uprostřed výpravy vás budí ze spaní, pak ty šrouby můžete vyměnit preventivně
Není to nijak složité, nepořebujete na to žádný návod, přesto se podělím o zkušenosti s těmi méně odvážnými.
Vyndání hlavního převodu z motorky
Pokud jste před poslední zimou nenamazali všechny soli vystavené závity vazelínou, olejem nebo voskem, pak je den předem všechny stříkněte WDčkem.
Nejprve vypustit olej šroubem na dně rozvodovky (19mm klíč), pokud v oleji uvidíte stříbrné šupiny, tak už je celá tato oprava vysloveně urgentní.
Sundat zadní kolo.
Odpojit táhlo uzávěrky (závlačka, na novějších modelech kloub nejspíš na šroubu)
Odpojit táhlo brzdy (12mm trubkáč, pokud nejde matka volně)
Rozmotat a vyvléct pojistný drát příruby kardanu sajdy
Vyšroubujte 2 šrouby držící přírubu kardanu sajdy, jsou překvapivě slabě utažené (12mm klíč), přírubu vytáhněte i s kolíky, nechte ji bokem. Pokud jste to někdy dříve neudělali, pak ji i s gumovou harmonikou stáhněte z tyče pohonu sajdy a namažte zubovou spojku délkové kompenzace.
Sundejte pakny jednoduchým vyvrácením do boku (tento krok není nutný, ale doporučuji), odložte si je tak, aby jste věděli, která pakna je nahoře - třeba pověšením na blinkr

Povolte zadní 2 matky M8 držící rozvodovku pohromadě (13mm klíč, můžou být i na 14mm) - dělá se to lépe, dokud je rozvodovka pevně ve vidlici.
Povolte a vyšroubujte 4 matky držící rozvodovku na vidlici (17mm klíč)
Rozvodovku vytáhněte šteftama z vidlice a následně dozadu z vidličky hardyspojky, položte si ji na ponk.
Rozborka
Půlky skříně od sebe nepačte šroubovákem, kde to mnohem elegantněji. Navlečte do rozvodovky hřídel kola. Chytněte ji za konec se závitem, zvedněte za ni rozvodovku a klepněte hřídelí o špalek (nebo podlahu), spodní část s hruškou seskočí sama. Klepně jen mírně a postupně přidávejte, aby neseskočila najednou, ale aby se jen vytvořila půl centimetrová škvíra. Následně jemně oddělte bez poškození tenkým šroubovákem papírové těsnění od skříně. Je jich tam několik přes sebe, vymezují vůli soukolí.
Nyní už můžete klepnout více a spodní část sundat. Do té se vám vysypou jehly výstupního ložiska.
Na vyndání ozubeného věnce s unašečem nejde použít trik s hřídelí. Jde ale vyklepnout také. přidržte si dvě prkýnka na dělící ploše skříně a klepněte přes ně skříní na špalek, unašeč vypadne.
Zubovou spojku a vidličku náhonu sajdy není důvod vyndávat.
Povolte 8 šroubů držících ozubený věnec k unašeči (12mm klíč) Není nutné kvůli tomu rovnat zajišťovací podložky, plochým klíčem to jde bez většího násilí i přes ně.
Výměna šroubů
Ozubený věnec drží 8 šroubů M8x22 pro provedení s podložkama, nebo M8x20 v provedení bez podložek. Stoupání závitu mám v modelu 2005 překvapivě pro M8 normální 1,25mm, přestože snad všechny ostatní šrouby v celé motorce mají stoupání 1mm bez ohledu na průměr. Je možné, že starší modely mají stoupání 1mm (pro M8 jemné)
Délku šroubu je nutno dodržet, ve věnci je krátký závit, o 2mm kratší šroub by držel jen na 2 závitech, delší by trčel z děr a dřel o uložení jehlového ložiska hrušky. Pokud seženete šrouby běžné délky 20mm, nemůžete použít podložky. Továrna doporučuje šrouby pevnosti 10.9. Mě připadne doporučený utahovací moment 30Nm příliš brutální pro tak malý šroub, tak volím vysoce pevnostní šrouby 12.9 opět s 6-hrannou hlavou, protože imbus bych takovým momentem asi žvejknul a hlavně protože o vyšší hlavy šroubů by mohly dřít kolíky řadící vidličky v poloze s náhonem sajdy. Továrna doporučuje závit zalepit blíže nespecifikovaným lepidlem Loctite. Já měl po ruce středně pevné lepidlo na závity této značky, pokud zvolíte vysoce pevnou variantu, půjde rozdělat až nahřátím. Závit v ozubeném věnci před montáží nových šroubů odmastěte. Utáhněte 30Nm křížem. Pokud nemáte momentový klíč, tak je to o málo větší síla, než jakou se utahují hlavy motoru.

Pokud chcete kontrolovat a rozebírat kříž kardanu, tak teď se rozebírá a skládá nejlépe.
Montáž
Půlku skříně se zubovou spojkou si nahřejte v troubě nebo horkovzduškou.
Pokud vám vypadla hlavní rozpěrka z unašeče, tak ji do něho vraťte, předtím namažte gufero v unašeči.
Uchyťte si skříň tak, aby nestála na výstupním kole, třeba do svěráku. Nasaďte unašeč do skříně a doklepněte ho kladivem (ne na zuby

) tak, aby se ložisko ve skříni nekřížilo.
Zkontrolujte, zda se ve středu unašeče stále nachází ocelová vymezovací podložka a na ní bronzová kluzná podložka.
Nalepte na vazelínu jehly, co se vysypaly do hlavního převodu. Pokud nasadíte všechny, jsou tam na těsno bez sebemenší mezery. Proti spadnutí při manipulaci se skříní si je můžete zajistit třeba kusem nějaké pásky.
Zkontrolujte gufero ve skříni hrušky. Pokud nemá dobrý břit, vyměňte ho hned, protože vyndat ho ze složeného převodu musí být opravdu porod. Gufero je rozměru 45x59x7 - naprostý atyp, který v katalogu gufer nenajdete. To lze řešit různě - viz poznámky. Nové gufero nenaklepávejte nadoraz, ale jen zároveň s vnějším okrajem díry. Vespod uložení je odtokový kanál pro návrat oleje z výstupního ložiska do skříně.
Ozubený konec unašeče oblepte elektrikářskou izolepou a tu namažte olejem - usnadní to přetáhnutí skříně s guferem přes unašeč, aniž by třeba seskočila pružinka gufera.
Skříň s hruškou nasaďte na na unašeč a dávejte pozor, aby žádná jehla nespadla.
Skříně domáčkněte k sobě, přitom zkoušejte pootočit s hřídelí hrušky, aby se její zuby nezapřeli o věnec. Našroubujte 2 matky a podložky na nejkratší štefty, jejichž závit předtím namažete vazelínou. (všechny závity na motorce, které příjdou do styku s vnějším prostředím, namažte).
Očištěte a našroubujte výpušťák.
Pokud jste neroztrhli žádné z papírových těsnění, pak je vůle kuželového soukolí vymezena stejně, jako byla doposud. Pokud pochybujete o dosavadním správném vymezení, postup naleznete tady
http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=130 Ve skutečnosti není rozhodující vůle, ale aby zuby o sebe zabíraly svými středy, nikoliv špičkama nebo moc hluboko. Vlastní výsledná vůle je pak důsledkem přesnosti výroby soukolí.
Montáž hlavního převodu do motorky
Namažte díry v hardyspojce a napačte do ní vidličku. Namažte řádně ozubený konec tyče kardanu. Nasuňte hřídel do vidličky a rozvodovku šteftama do vidlice. Nasaďte pérovky a utáhněte matky silou zhruba 20Nm (běžná hrubá síla na plochý klíč, neutahujte to golou brutální silou, mohli byste vytrhnout šteft z hliníkové skříně). Dotáhněte matky zadních dvou šteftů.
Nasaďte přírubu kardanu sajdy, styčnou plochu a kolíky nejdřív očistěte a namastěte. Našroubujte 2 šrouby a utáhněte je jemně asi 10Nm, maximálně 15Nm. Protáhněte zajišťovací drátek a zamotejte.
Pokud jste to letos ještě nedělali v rámci pravidelné údržby brzd, povolte a sundejte rameno brzdového klíče, vytáhněte klíč. Jeho hřídel očistěte, namažte vazelínou a strčte zpátky do díry. Očištěte a tenkou vrstvou namastěte klíč vazelínou, stejně tak jeho protějšek.
Nasaďte brzdové pakny, přitom zachovejte jejich předchozí polohu.
Pokud zadní brzda brzdila mizerně, pak seřiďte šrouby paken tak, aby zabírali současně - viz poznámky.
Nasaďte táhlo uzávěrky, zajistěte závlačkou nebo v novějším provedení s kloubem jinak.
Nasaďte táhlo brzdy.
Namontujte zadní kolo běžným způsobem.
Nezapomeňte nalít olej!
Stačí obyčejný Mogul 90H, který mají na každé benzínce. Podle množství a konzistence olejového bahna ve skříni tam v továrně lejou něco ještě horšího.
Nalévejte opatrně, patří tam zhruba 100ml oleje, ale řiďte se ryskama. Pokud přelejete nad horní rysku, olej vám bude všudy možně unikat. Po první projížďce otřete olej uniklý z těsnění skříní (nesmí prolínat déle než den) a zkontrolujte zda je hladina oleje mezi ryskama.
Tím je to všechno hotovo a další provoz nevyžaduje pozornost.
----------------
Poznámka1:
Gufero 45x59x7 je speciál, který používá snad jen Ural. Na ruském guferu je dokonce číslo dílu, na novějších modelech je kvalitnější NAK.
Pokud potřebuje vyměnit, máte následující možnosti:
1) V katalogu výrobců lze nalézt 45x59x10, které se do Urala vejde, nicméně sehnat je ho velmi těžké, asi nikdo ho nemá skladem, často lze objednat pouze velký počet kusů
2) O milimetr větší gufero 45x60x7 je naprosto běžné, mají ho skladem skoro všude. Jeho použití znamená uchytit skříň do soustruhu a uložení gufera líznout o půl milimetru. Gufero nevyžaduje souosost na desetiny.
3) O milimetr menší gufero 45x58x7 je také běžné, pokud ho někde nemají skladem, dodají ho velmi rychle. Znamená to udělat vložku o síle půl milimetru. Méně brutální ale také méně praktické, než řešení 2)
4) Objednat gufero původního rozměru od oficiálního prodejce náhradních dílů Ural - stojí sice asi desetkrát tolik co běžně vyráběné gufero, ale pokud nemáte přístup k soustruhu, je to nejjednodušší řešení.
Poznámka2:
Brzdový klíč doporučuji vyndat a jeho hřídel namazat na všech brzdách každý rok. Vyschnou překvapivě rychle a díra v hliníku se velmi rychle vydře.
Poznámka3:
Seřízení šroubů paken - pokud brzda brzdila mizerně
Povytáhněte hřídel kola a kolo vysuňte do strany, co vydlice dovolí. Na obě pakny si kousek od klíče nakreslete ořezávací tužkou tlustou čáru přes celou šířku obložení. Nasuňte kolo zpět a doražte hřídel kola, není nutné ji utahovat. Točte zadním kolem a utahujte pomalu matku brzdového táhla, dokud neuslišíte brzdu škrtat o buben. Chvilku s kolem točte, po té ho opět vysuňte na stranu. Prohlédněte si pakny, na které je sedřená nakreslená čára - ta zabírá dřív. Sundejte kolo, na pakně která nezabírala povolte kontramatku a vyšroubujte o kousek stavěcí šroub pakny, utáhněte kontramatku. Obnovte tužkou čáru na pakně a vyzkoušejte znovu. Takto dokola dokud nebudou zabírat obě pakny stejně.
Mnozí jste už slyšeli o uvolněných nebo střižených šroubech ozubeného věnce hlavního převodu u 2WD Uralů 750.
Následkem je ošklivě zdemolovaná skříň rozvodovky. Některým se to bohužel i stalo. Tento problém postihuje především ročníky 2007, vzácně i 2008 nebo starší. Novější by měli mít již pevnostní šrouby zajištěné lepidlem.
[img]http://uralforum.cz/download/file.php?id=15[/img]
[img]http://uralforum.cz/download/file.php?id=16[/img]
[img]http://uralforum.cz/download/file.php?id=13[/img]
Výrobce vydal doporučení při výměně ozubeného věnce nahradit původní obyčejné šrouby pevnostními 10.9, místo podložek je zajistit lepidlem na závity a utáhnout 30Nm momentem.
[img]http://uralforum.cz/download/file.php?id=14[/img]
Pokud patříte mezi ohrožené ročníky a představa zničeného převodu uprostřed výpravy vás budí ze spaní, pak ty šrouby můžete vyměnit preventivně :-)
Není to nijak složité, nepořebujete na to žádný návod, přesto se podělím o zkušenosti s těmi méně odvážnými.
[b]Vyndání hlavního převodu z motorky[/b]
Pokud jste před poslední zimou nenamazali všechny soli vystavené závity vazelínou, olejem nebo voskem, pak je den předem všechny stříkněte WDčkem.
Nejprve vypustit olej šroubem na dně rozvodovky (19mm klíč), pokud v oleji uvidíte stříbrné šupiny, tak už je celá tato oprava vysloveně urgentní.
Sundat zadní kolo.
Odpojit táhlo uzávěrky (závlačka, na novějších modelech kloub nejspíš na šroubu)
Odpojit táhlo brzdy (12mm trubkáč, pokud nejde matka volně)
Rozmotat a vyvléct pojistný drát příruby kardanu sajdy
Vyšroubujte 2 šrouby držící přírubu kardanu sajdy, jsou překvapivě slabě utažené (12mm klíč), přírubu vytáhněte i s kolíky, nechte ji bokem. Pokud jste to někdy dříve neudělali, pak ji i s gumovou harmonikou stáhněte z tyče pohonu sajdy a namažte zubovou spojku délkové kompenzace.
Sundejte pakny jednoduchým vyvrácením do boku (tento krok není nutný, ale doporučuji), odložte si je tak, aby jste věděli, která pakna je nahoře - třeba pověšením na blinkr :-)
Povolte zadní 2 matky M8 držící rozvodovku pohromadě (13mm klíč, můžou být i na 14mm) - dělá se to lépe, dokud je rozvodovka pevně ve vidlici.
Povolte a vyšroubujte 4 matky držící rozvodovku na vidlici (17mm klíč)
Rozvodovku vytáhněte šteftama z vidlice a následně dozadu z vidličky hardyspojky, položte si ji na ponk.
[b]Rozborka[/b]
Půlky skříně od sebe nepačte šroubovákem, kde to mnohem elegantněji. Navlečte do rozvodovky hřídel kola. Chytněte ji za konec se závitem, zvedněte za ni rozvodovku a klepněte hřídelí o špalek (nebo podlahu), spodní část s hruškou seskočí sama. Klepně jen mírně a postupně přidávejte, aby neseskočila najednou, ale aby se jen vytvořila půl centimetrová škvíra. Následně jemně oddělte bez poškození tenkým šroubovákem papírové těsnění od skříně. Je jich tam několik přes sebe, vymezují vůli soukolí.
Nyní už můžete klepnout více a spodní část sundat. Do té se vám vysypou jehly výstupního ložiska.
Na vyndání ozubeného věnce s unašečem nejde použít trik s hřídelí. Jde ale vyklepnout také. přidržte si dvě prkýnka na dělící ploše skříně a klepněte přes ně skříní na špalek, unašeč vypadne.
Zubovou spojku a vidličku náhonu sajdy není důvod vyndávat.
Povolte 8 šroubů držících ozubený věnec k unašeči (12mm klíč) Není nutné kvůli tomu rovnat zajišťovací podložky, plochým klíčem to jde bez většího násilí i přes ně.
[attachment=5]rozlozeno.jpg[/attachment]
[b]Výměna šroubů[/b]
Ozubený věnec drží 8 šroubů M8x22 pro provedení s podložkama, nebo M8x20 v provedení bez podložek. Stoupání závitu mám v modelu 2005 překvapivě pro M8 normální 1,25mm, přestože snad všechny ostatní šrouby v celé motorce mají stoupání 1mm bez ohledu na průměr. Je možné, že starší modely mají stoupání 1mm (pro M8 jemné)
Délku šroubu je nutno dodržet, ve věnci je krátký závit, o 2mm kratší šroub by držel jen na 2 závitech, delší by trčel z děr a dřel o uložení jehlového ložiska hrušky. Pokud seženete šrouby běžné délky 20mm, nemůžete použít podložky. Továrna doporučuje šrouby pevnosti 10.9. Mě připadne doporučený utahovací moment 30Nm příliš brutální pro tak malý šroub, tak volím vysoce pevnostní šrouby 12.9 opět s 6-hrannou hlavou, protože imbus bych takovým momentem asi žvejknul a hlavně protože o vyšší hlavy šroubů by mohly dřít kolíky řadící vidličky v poloze s náhonem sajdy. Továrna doporučuje závit zalepit blíže nespecifikovaným lepidlem Loctite. Já měl po ruce středně pevné lepidlo na závity této značky, pokud zvolíte vysoce pevnou variantu, půjde rozdělat až nahřátím. Závit v ozubeném věnci před montáží nových šroubů odmastěte. Utáhněte 30Nm křížem. Pokud nemáte momentový klíč, tak je to o málo větší síla, než jakou se utahují hlavy motoru.
[attachment=4]srouby1.jpg[/attachment]
Pokud chcete kontrolovat a rozebírat kříž kardanu, tak teď se rozebírá a skládá nejlépe.
[b]Montáž[/b]
Půlku skříně se zubovou spojkou si nahřejte v troubě nebo horkovzduškou.
Pokud vám vypadla hlavní rozpěrka z unašeče, tak ji do něho vraťte, předtím namažte gufero v unašeči.
Uchyťte si skříň tak, aby nestála na výstupním kole, třeba do svěráku. Nasaďte unašeč do skříně a doklepněte ho kladivem (ne na zuby :-) ) tak, aby se ložisko ve skříni nekřížilo.
[attachment=3]venec.jpg[/attachment]
Zkontrolujte, zda se ve středu unašeče stále nachází ocelová vymezovací podložka a na ní bronzová kluzná podložka.
Nalepte na vazelínu jehly, co se vysypaly do hlavního převodu. Pokud nasadíte všechny, jsou tam na těsno bez sebemenší mezery. Proti spadnutí při manipulaci se skříní si je můžete zajistit třeba kusem nějaké pásky.
[attachment=2]jehly.jpg[/attachment]
Zkontrolujte gufero ve skříni hrušky. Pokud nemá dobrý břit, vyměňte ho hned, protože vyndat ho ze složeného převodu musí být opravdu porod. Gufero je rozměru 45x59x7 - naprostý atyp, který v katalogu gufer nenajdete. To lze řešit různě - viz poznámky. Nové gufero nenaklepávejte nadoraz, ale jen zároveň s vnějším okrajem díry. Vespod uložení je odtokový kanál pro návrat oleje z výstupního ložiska do skříně.
[attachment=1]hruska.jpg[/attachment]
Ozubený konec unašeče oblepte elektrikářskou izolepou a tu namažte olejem - usnadní to přetáhnutí skříně s guferem přes unašeč, aniž by třeba seskočila pružinka gufera.
Skříň s hruškou nasaďte na na unašeč a dávejte pozor, aby žádná jehla nespadla.
[attachment=0]nasazeni.jpg[/attachment]
Skříně domáčkněte k sobě, přitom zkoušejte pootočit s hřídelí hrušky, aby se její zuby nezapřeli o věnec. Našroubujte 2 matky a podložky na nejkratší štefty, jejichž závit předtím namažete vazelínou. (všechny závity na motorce, které příjdou do styku s vnějším prostředím, namažte).
Očištěte a našroubujte výpušťák.
Pokud jste neroztrhli žádné z papírových těsnění, pak je vůle kuželového soukolí vymezena stejně, jako byla doposud. Pokud pochybujete o dosavadním správném vymezení, postup naleznete tady [url]http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=130[/url] Ve skutečnosti není rozhodující vůle, ale aby zuby o sebe zabíraly svými středy, nikoliv špičkama nebo moc hluboko. Vlastní výsledná vůle je pak důsledkem přesnosti výroby soukolí.
[b]Montáž hlavního převodu do motorky[/b]
Namažte díry v hardyspojce a napačte do ní vidličku. Namažte řádně ozubený konec tyče kardanu. Nasuňte hřídel do vidličky a rozvodovku šteftama do vidlice. Nasaďte pérovky a utáhněte matky silou zhruba 20Nm (běžná hrubá síla na plochý klíč, neutahujte to golou brutální silou, mohli byste vytrhnout šteft z hliníkové skříně). Dotáhněte matky zadních dvou šteftů.
Nasaďte přírubu kardanu sajdy, styčnou plochu a kolíky nejdřív očistěte a namastěte. Našroubujte 2 šrouby a utáhněte je jemně asi 10Nm, maximálně 15Nm. Protáhněte zajišťovací drátek a zamotejte.
Pokud jste to letos ještě nedělali v rámci pravidelné údržby brzd, povolte a sundejte rameno brzdového klíče, vytáhněte klíč. Jeho hřídel očistěte, namažte vazelínou a strčte zpátky do díry. Očištěte a tenkou vrstvou namastěte klíč vazelínou, stejně tak jeho protějšek.
Nasaďte brzdové pakny, přitom zachovejte jejich předchozí polohu.
Pokud zadní brzda brzdila mizerně, pak seřiďte šrouby paken tak, aby zabírali současně - viz poznámky.
Nasaďte táhlo uzávěrky, zajistěte závlačkou nebo v novějším provedení s kloubem jinak.
Nasaďte táhlo brzdy.
Namontujte zadní kolo běžným způsobem.
[b]Nezapomeňte nalít olej![/b]
Stačí obyčejný Mogul 90H, který mají na každé benzínce. Podle množství a konzistence olejového bahna ve skříni tam v továrně lejou něco ještě horšího.
Nalévejte opatrně, patří tam zhruba 100ml oleje, ale řiďte se ryskama. Pokud přelejete nad horní rysku, olej vám bude všudy možně unikat. Po první projížďce otřete olej uniklý z těsnění skříní (nesmí prolínat déle než den) a zkontrolujte zda je hladina oleje mezi ryskama.
Tím je to všechno hotovo a další provoz nevyžaduje pozornost.
----------------
Poznámka1:
Gufero 45x59x7 je speciál, který používá snad jen Ural. Na ruském guferu je dokonce číslo dílu, na novějších modelech je kvalitnější NAK.
Pokud potřebuje vyměnit, máte následující možnosti:
1) V katalogu výrobců lze nalézt 45x59x10, které se do Urala vejde, nicméně sehnat je ho velmi těžké, asi nikdo ho nemá skladem, často lze objednat pouze velký počet kusů
2) O milimetr větší gufero 45x60x7 je naprosto běžné, mají ho skladem skoro všude. Jeho použití znamená uchytit skříň do soustruhu a uložení gufera líznout o půl milimetru. Gufero nevyžaduje souosost na desetiny.
3) O milimetr menší gufero 45x58x7 je také běžné, pokud ho někde nemají skladem, dodají ho velmi rychle. Znamená to udělat vložku o síle půl milimetru. Méně brutální ale také méně praktické, než řešení 2)
4) Objednat gufero původního rozměru od oficiálního prodejce náhradních dílů Ural - stojí sice asi desetkrát tolik co běžně vyráběné gufero, ale pokud nemáte přístup k soustruhu, je to nejjednodušší řešení.
Poznámka2:
Brzdový klíč doporučuji vyndat a jeho hřídel namazat na všech brzdách každý rok. Vyschnou překvapivě rychle a díra v hliníku se velmi rychle vydře.
Poznámka3:
Seřízení šroubů paken - pokud brzda brzdila mizerně
Povytáhněte hřídel kola a kolo vysuňte do strany, co vydlice dovolí. Na obě pakny si kousek od klíče nakreslete ořezávací tužkou tlustou čáru přes celou šířku obložení. Nasuňte kolo zpět a doražte hřídel kola, není nutné ji utahovat. Točte zadním kolem a utahujte pomalu matku brzdového táhla, dokud neuslišíte brzdu škrtat o buben. Chvilku s kolem točte, po té ho opět vysuňte na stranu. Prohlédněte si pakny, na které je sedřená nakreslená čára - ta zabírá dřív. Sundejte kolo, na pakně která nezabírala povolte kontramatku a vyšroubujte o kousek stavěcí šroub pakny, utáhněte kontramatku. Obnovte tužkou čáru na pakně a vyzkoušejte znovu. Takto dokola dokud nebudou zabírat obě pakny stejně.