Převodovka se zpátečkou do K-750

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Převodovka se zpátečkou do K-750

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 14 pro 2015, 19:24

Tady je pěkně vidět ta stará hardy,kde je guma širší než trubka.
Přílohy
13.JPG
13.JPG (84.02 KiB) Zobrazeno 5886 x

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 14 pro 2015, 19:21

Zdravím, tak na přání sem dávám obrázek a nějaký poznatky z prznění Káčka :D
Takže vidlička směrem od kardanu- úkos jako je na obrázku. Z původních 10mm na krajích stočená o 4 mm,až k unašeči do ztracena-původně mi vidlička škrtala o kyvku,teď už je tam 4mm místa..Má původní hardyspojka měla šířku nějakých 28 mm na gumě,šířka té její obruče, trubky nebo jak chcete :D byla 25 mm.Nová hardy co sem koupil měla 28mm,guma s trubkou zároveň.Novou hardy sem dal kamarádovi ať mi jí stočí na celkovou šířku 25mm, a tím sem získal daší 3mm místa. Podotýkám, že ty úpravy nemám sám odskoušené,nevím co to udělá.Ale doufám že to to ukrajinský železo vydrží ! :D
Přílohy
DSC_6015.jpg

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 08 pro 2015, 19:36

Fajn, moc děkuji za názornou ukázku :).Stejně sem přišel ještě na na další věc a tou je samotná hřídel, mám jí vyšlehanou v tom vybrání pro kuličku a je to dokonce už i prasklý.Takže to vidím na jinou.Neválí se Ti nějaká doma?Potřebuju tu kratší.

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od fapeko » 07 pro 2015, 21:38

Posílám fotky at jsme v obraze
Hřídel z převodovky má kuličku
Obrázek
A na ní nasuneš tu kardanku ,ale jen kousek cca 8mm aby to mohlo při jízdě se zasouvat dovnitř.Vidličku co vidíš na kardance tam dej taky a motorem pohni na nějakou stranu at jsou oba čepy te vidličky stejně vzdálené od toho unášeče co vylézá z převodovky a tím docílíš ,že bude kardanka v ose s hřídelí převodovky
Obrázek
Tady na třetím obrázku je ta kardanka zasunutá nadoraz do hřidele převodovky a bude ti třískat do převodovky,diferáku,kříže atd a tohle je špatně
Obrázek

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 07 pro 2015, 20:55

Ahoj Petře.Jsem Jirka,ale to nevadí :D Nechám si radši poradit než něco zkonit.Ten předek hřídele mám nasunutej na doraz opřenej až o ten pojistnej kroužek na hřídeli, na druhé straně už mi zářezy v tyči nevyšly takže jsem to zajistil tím kolíkem jak se tu psalo.Takže takhle ne? Pokud to dobře chápu,mělo by být 3mm axiální vůle na hřídeli mezi uložení u kříže a unašečem do hardyny?Takhle jak to mám teď,když je motorka na stojanu a je kardanka svěšená dolů, tak ta hardy hází, ale jinak pohledově je to celkem v ose.Je to celkem obštrukce,svatá řetězovka !

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od fapeko » 07 pro 2015, 00:39

Ahoj Honzo,nevím jestli jsi myslel nato ,že ta kardanka zalézá na tu kuličku hřídele převodovky a ve stavu kdy je motorka v klidu na stojanu má bát ta kardanka jen z kraje nasunutá na tu kuličku hřídele převodovky a při jízdě jak ta kyvka chodí nahoru a dolů se ta kardanka zatlačuje směrem do převodovky ,tak doufám že tam máš ted místo nějaké,protože už jsem viděl mnoho takto zničených kardanek z důvodu ,že bud nebyla nebo byla nasunuta na doraz te kuličky a potom mu to vyšlehalo bud hardynu, kříž,hrušku nebo dokonce tu hřídel v převodovce.
Pokud to máš dobře udělané ,tak máš natlačit hardy spojku co nejvíce na vidličku převodovky k ní přitlač z kardanky tu vidličku a má tam byt v klidovém režimu 3mm .Pokud tam je méně ,tak při propérování ti bude kardanová tyč tlačit do hardyspojky směrem na převodovku a bude ti to dělat psí kusy.Ten předek je dosti důležitý aby to bylo vystředěne a byla tam ta správná vůle 3mm jinak ti bude odcházet pořád hardyspojka. A jak už se tady psalo motor se vystředuje podle kardanky(hardyspojka nesmí házet) a ne podle toho jak se to tobě líbí nebo nějakých manuálu co kdo napsal
Jak si psal ,že maš ted 3mm mezi vidlou a tou vidličkou ,tak to musí bohatě stačit pokud máš vše vystředěné a nehází to

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 06 pro 2015, 19:05

Zdar a sílu.Díky za rady ;) Tak jsem teda udělal úkosy na unašeči,zkrátil kardan a zajistil kolíkem.Ale mezera mezi tím unašečem a kyvkou se mi zdá ještě pořád malá (je tam něco mezi 3-4mm).Nevím už jak víc tomu pomoci.Ještě jedině odfrézovat z obou unašečů po milimetru na dosedacích plochách k hardy spojce?Nebo udělat větší ty úkosy? Mám strach že to moc zeslabím. Jako vůle 3 mm tam je ale nevím jak se to bude chovat za jízdy.Když s tím kardanem zatočím tak to nikde nedrhne.Nějaké nápady? Díky :cry:
Přílohy
DSC_6009.jpg

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Mira3.0.9 » 12 črc 2015, 21:00

já mám Urala M66 a krátký rám. Udělal jsem upravy viz předchozí odkaz, ale stejně se tam dněpří převodovka nevejde.. chybi cca 5mm,aby prošla vidlička kardanu

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od panther » 01 črc 2015, 11:17

zdar a silu.mam kratky ram na kacku a prevodovku se zpateckou.nevyhoda je ze kdyz ti odejde hardyspojka,musis posunout cely motor abys ji vymenil.tak tam hned dej poradnou.mam uralackou,je tam 35000km a v poho.na vidlicce udelej ukosy a vymezeni nastav vpredu jak ma byt.kardan na kulicku.vzadu ti ty vymezovaci krouzky nevyjdou,kardan urez,nastav si jej do spravne polohy,oznac,a jako vymezeni zadni provrtej pred zadni unasec skrz kardan otvor prumer 4mm a jako kolicek ten vrtak 4mm.samozrejme patricne zkraceny.a zalepit na loctite.osvedcena uprava dle pana Matouska.v zadnem pripade kardan nesvaruj,vim o cem mluvim.

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Ludva » 01 črc 2015, 06:44

Souhlasím,ale tady šlo spíš o úpravu vidličky a hardyspojky a mě to pomohlo.Když je krátký rám a převodovka se zpátečkou tak je to tam celkem na knop.Jde hlavně o tu předposlední fotku.

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Michal » 30 čer 2015, 23:15

Neumím Polsky, ale ta převodovka na fotkách je Uralí, ne Dněpří. Dněpří převodovka je o 1,5cm delší, protože má zpátečku udělanou jako nezávislé 5. soukolí, zatímco Ural to má jako propojení přes dva různé kvalty. Ostatně i ten motor na fotkách je Ural.

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Ludva » 30 čer 2015, 14:21

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 29 čer 2015, 20:59

Zase tak prosté to není, rám už mám částečně nastrojený,opískovaný a nastříkaný.Do výměny rámu se mi už nechce.
Spíš se mi jednalo o úpravu co se psala u hardy spojky udělat ůkos,zkrátit kardan a podobně, jestli tady je někdo kdo s tím má zkušenosti.

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Jura » 29 čer 2015, 20:47

Je to velmi prosté, stačí koupit dlouhej rám ,možná kardanku a přemontovat

Re: Převodovka se zpátečkou do K-750

od Janzič » 29 čer 2015, 20:04

Zdarec, řeším ten samý problém, mám staré Káčko,s převodovkou bez zpátečky, mám sehnanou převodovku se zpátečkou ale zjistil jsem že je o něco delší (asi o 2 cm) a mám neblahej pocit že mám ten krátkej rám. Má někdo s tím předěláváním zkušenosti? Moc díky :)

Nahoru