rozdil mezi motory k 750 a m72

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: rozdil mezi motory k 750 a m72

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od Jirka-hk » 22 led 2015, 20:06

...potvrzuji, že hlava z m72, hlava m72 zimní, hlava ural a hlava k 750 mají stejný spalovací prostor...
vačky jako takový jsou taky stejný...
Rozdíl ve výkonu hledejte v karburaci, kvalitě benzínu, a ve snaze rusa vykázat že se něco změnilo. Papír snese všechno...

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od Honda Wanderer » 21 led 2015, 21:27

fapeko píše:Rozdíl je v kompresním poměru :emka 5,5:káčko 6 atm
Emková hlava ma ten nálítek co leze do válce 5mm a káčko by mělo mít 5,5mm ,ale s tím káčkem si nejsem jistý, protože jsem to měřil naposledy minulý týden při další GO motoru kdy si vždy ověřuji zda tam je dost místa aby nenarážel píst do hlavy.Tak to někdo změřte na svým káčku kdo máte sundané hlavy.
Hele, nechci vypadat jako hnidopich, ale v tomhle to nebude. Zdvih je stejnej, vrtání taky a hlavy jsem měřil, mezi vnitřkem M-72 a K-750 není žádný rozdíl. Tak kde by se ten rozdíl kompresního poměru nabral?
Nechce se mi momentálně kuchat 3 složené motory, z toho jeden po GO, ale jak se naskytne příležitost, tak změřím a porovnám i vnitřek těch válečnejch hlav, vsadím se, že i ty budou stejné.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od fapeko » 21 led 2015, 16:00

Zde přikládám foto úchytu motoru poslední emky co se kdy dělala s označením M-72N.
Až mi přijede domu z Ruska ,tak podám info jaké má uložení ta váčka
M-72N
M-72N
Nálezový stav
Nálezový stav

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od serpico-3 » 21 led 2015, 15:43

Právě, je lepší srovnávat emku z 50. tých let s BMW než s něčím pozdějším.Mě třeba mate, že mi do karterů BMW nejdou válce z emky z 50. tých let. Ale jak poznat karter z válečné emky, když má udajně signaturu BMW..?

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od arno77 » 21 led 2015, 13:41

Jeden z prodejců mi tvrdil že i jedny z posledních Emek měly nějaké to žebrování dole na karteru. možné to je, ale jak je to ve skutečnosti...

To fapeko: o válečné emce se tady asi nemá cenu vůbec bavit z důvodů ,že ji asi tady v ČR nemá asi nikdo :(

Vím o několika lidech v republice kteří se pokoušejí válečnou Emku složit a určitě by to cenu mělo, ale bylo by to minimálně na nové vlákno, protože těch změn je tam tolik ve srovnání s Emkou z padesátých let, že je to téměř jak srovnávat takovouto Emku s BMW R-71.

jinak ještě k tomu předchozímu přízpěvku od bmw730 a těm jeho fotkám. Povšimněte si vrchního uchycení motoru -karteru k rámu. všechny jej mají od karteru, kdežto ty dřívější typy to mají přes víko rozvodů - jako M-72 ;)

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od bmw730 » 21 led 2015, 08:22

Rozdíl mezi motory modernizované eMky a prvních Káček vlastně není ;) kromě hlav a jiného předního deklu zapalování.
Dokonce se to na foru Kolyasky řešilo - odbroušená žebra na Káčkovým bloku a je to prodáváno jako origo eMka...
Viz obrázek 3 typů K 750 - ten prvního typu vlevo ...(kdyby to náhodou někdo nepoznal :lol: )
Přílohy
bloky k750.jpg

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od serpico-3 » 20 led 2015, 23:44

No, fapeko jak nazvat motocykl, který má blok identický s BMW včetně označení , ale nemá znak BMW na nad pravým víčkem seřizování ventilů/mohl být náhradní/, vše ostatní má znak BMW , tam kde má být, ale označení číslo bloku není v katalogu BMW uveden a nelze zjistit, kam patří? Slyšel jsem osobně tvrzení, že válečná emka má většinu komponentů značená signaturou BMW.. Jde o to, zda je to pravda. Jsou ještě věci, které nejsou odhaleny. Je možné , že Němci dodali Rusům ještě komponenty několika motorek s jiným číslem určené pro SSSR?

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od fapeko » 20 led 2015, 21:36

Rozdíl je v kompresním poměru :emka 5,5:káčko 6 atm
Emková hlava ma ten nálítek co leze do válce 5mm a káčko by mělo mít 5,5mm ,ale s tím káčkem si nejsem jistý, protože jsem to měřil naposledy minulý týden při další GO motoru kdy si vždy ověřuji zda tam je dost místa aby nenarážel píst do hlavy.Tak to někdo změřte na svým káčku kdo máte sundané hlavy.
Taky nezapomente ,že do emek se lil benzín s 66 oktany a do káček s 72 a rozdíl v konícich je 4 a né 2 dle manuálu.
Jak budu sundávat válce kvůli nastřiku ,tak změřím tu mou origo váčku co je uložena v tom bronzovém pouzdru u rozvodu ,ale myslím že měla těch 34mm
Honzo : o válečné emce se tady asi nemá cenu vůbec bavit z důvodů ,že ji asi tady v ČR nemá asi nikdo :(

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od Honda Wanderer » 20 led 2015, 20:51

Nad těma dvěma koněma jsem taky bádal. Hlavy jsou zevnitř stejné. Jedině chlazení a jiná vačka, nic jiného. Jinak ještě jste zapomněli, že válečná Emka má jen jednu lamelu na spojce.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od lufais » 20 led 2015, 19:37

To me teda reknete kde vzalo kacko ty dva kone oproti emce?

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od fapeko » 20 led 2015, 16:55

Čisla tady nějaké http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=339&start=120. (až dole)
Ohledně bloku mělo by to být asi takhle: do roku 1955 váčku uložená na bronzových pouzdrech ,od roku 1955 a výše váčka z čela uložena na kuličkovém ložisku

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od serpico-3 » 20 led 2015, 16:40

Lze podle čísla motoru zjistit, o jaký rok se jedná? Patrně asi ne, že. A je nějaký rozdíl mezi blokem M 72 a M 72 M , který je charakteristický pro ten který typ? Díky

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od arno77 » 20 led 2015, 11:19

Tak jsem se chlapaci díval do výrobních výkresů M-72 a tam se udává výška vačkové hřídele 36,42 mm. Takže nikoliv 34 mm.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od lufais » 18 led 2015, 19:59

Diky za rady a tipy.ja mam na kacku taky vacku 37mm.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

od Benďa » 18 led 2015, 18:35

Mám na Káčku eMkové hlavy (půvpdně jsem tam měl Káčkové tzv zimní) a když jsem je tam dával tak jsem je zkoumal a byly stejné. Řekl bych že rozdíl bude ve vačce. Jestli má eMková 34mm tak já mám na káčku 37mm a tam by mohl být zakopaný pes co se výkonu týká ;-)

Nahoru