oprava nádrže Ural 750 Ranger

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Viki » 04 pro 2014, 19:34

Koukám že jsem tu rozpoutal solidní názorovou přestřelku. Tak dneska jsem to vyzvedl, nakonec to ruský svářeč Žeňa vzal stříbrnou pájkou. Vodou to sice naplněný měl ale jen cca 2-3 cm pod místem ohřevu. Probral prý pracovní postup přes net s kamarády doma v rusku dokonce mu někdo z nich řekl, že byly údajně nádrže zenitř vylité olovem aby nerezivěly. No já ho tam rozhodně nemám, už to chytá lišku :) No uvidím zda to časem nepraskne ...
Přílohy
100_7874.JPG
100_7874.JPG (30.06 KiB) Zobrazeno 2495 x

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od bobanbob » 04 pro 2014, 19:19

taky jsem si nechal udělat ráfky na moto komaxitem asi tak před 13 rokama po 7 letech častého užívání jsem stroj prodával a komaxit byl bez jediné vady!!! akorát lehze zbledla barva a to jsem poznal jen díky tomu že jsem nevyhodil šrouby kterejma jsem zaslepoval závity na šrouby kotoučů.
byly to lité ráfky na suzuky gsx-r

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Michal » 03 pro 2014, 22:11

Asi jsem měl smůlu na špatnej komaxit (komaxitovna Vestec u Prahy) ale z nosiče se odřel téměř hned. Nejlepší zkušenosti s odolností mám s dvousložkovou epoxidovou barvou. Epoxidovou základovku používám dlouho a vydrží opravdu hodně. Dokud jsem používal vrchní syntetiku/polyuretan, tak jsem vrchní barvu omlátil o větve, pařezy a šutry, základovka pod tím vydržela. Teď používám epoxidovou i vrchní lesklou barvu.
Značná nevýhoda epoxidové barvy je, že se s ní blbě pracuje. Je potřeba si navážit barvu a do ní v předepsaném poměru téměř netekoucí tvrdidlo. Nehodí se to tedy na drobné zatírání svárů a odřenin protože množství menší než panák namícháte těžko. Dále se to blbě stříká - aby se s tím dalo stříkat, je potřeba ji hodně naředit. Zejména vrchní barvu aby byl povrch hladký. Pak ale dělá hodně tenkou skoro průsvitnou vrstvu. Je tedy potřeba několik vrstev. Jenže pro každou vrstvu musíte zase namíchat složky. Takže pokud nejste nějaký lakovací šílenec, co je ochotný dělat vrstev 5, hodí se tato barva spíš jen neředěná pro štětec.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Davy » 03 pro 2014, 21:09

Ja komaxit nepouzivam vubec. Stacej mi dily z kterejch jsem to musel drbat a odstrasujici pripady v okoli. Jeden kamarad prisel s tim ze jsem mel tenkrat pravdu az po trinacti letech. Mel krasnou kejvacku, tenkrat byl komaxit celkem novinka, vsem se to hrozne libilo. Prvni pruser byl v tom ze nechal zalakovat komplet kola i s vypletem, samozrejme vyplet casem povolil. Druhej pruser nastal kdyz se s tim vyvalel. Je mozny ze uz jsou k dispozici novy systemy pod kterejma to nehnije, ale ta oprava poskozenyho laku (nemyslim jen rozlesteni skrabance) je porad neresitelnej problem. Musi se to stahnout cely a znova nalakovat.
Zkusil jsem jednou zajit s kolama z Octavie do praskovy lakovny a bylo mi doporuceno to nechat nalakovat klasicky. Prave proto, ze jak uz jsem rikal, nanasi se to elektrostaticky a tudiz barva nezavzlina do spar a na jejich okraji se dela hodne slaba vrstva. Predtim mi to rozmlouval Mira, mozna by k tomu moch neco rict. Ale obavam se ze uz to tu moc necte.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od drumbas » 03 pro 2014, 18:08

mno ted si dělam sen a to jawu 250 sport
a rafky sem dal zase do komaxitu střibrneho
a řiditka taky
je pravd ŽE TO NEVyPADA ORIGOŠ ale dle mych finančnich možnosti jsem spokojen
v zaloze mam rafky nachystane na chrom taky řiditka

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od host » 03 pro 2014, 17:47

Předesílám, že nekopu za komaxitovou lobby a už vůbec nejsem příznivcem této povrchovky na motocyklech. Ale!
Musím dát za pravdu předchozímu příspěvku! Já jsem zvolil komaxit na Dněpra jakožto motorku pro provoz z ryze praktických důvodů. Jak psáno výše - existuje "venkovní" systém, který odolává povětrnosti, navíc když se to ještě převrství lakem (komaxitovým pochopitelně), je to dokonalý psíkulínový dojem. Odvážím si tvrdit, že z odstupu několika cm běžné oko nepozná, co pozoruje za povrch.
Další zkušenost - pod komaxit jsem mohutně tmelil, třeba i ráfky na okrajích, není vidět nic a neloupe se či nepraská nic nikde. Nepraská a neodprýskává pod opakovaně utahovanými šrouby. Nepraská pod montpákami, podloženými jen tvrdým papírem či tenkou kůží. Pokud není povrch násilím poškrábaný, lze i obnovit lesk běžnými postupy a leštěnkami. Tvrdost a odolnost vynikající, výdrž na podkladu rovněž. Jen tak mimo - mám x let na zahradě léto-zima starou litinovou lavičku, tímto komaxitem upravenou, a za 10 let se vrstva ani nehnula, jen trochu zmatovatěla.
Negativum jsem ovšem také našel. Kromě problematického řešení škrábanců i to, že vrstva laku okolo hrdla nádrže, kam občas přetéká benzín, po několika letech pavučinkovitě popraskala a ztratila lesk (ten vrchní lak), tak že vypadá jak originál od Van Gogha. Dále nutnost bezvadného očištění podkladu (otryskání) vč. všech škvír, odkud může při vypalování sublimovat či vytékat leccos a následně poničí výsledek. Na nedokonalých porézních svarech má sklon ke tvoření bublin (unikající vzduch a pára).
Je potřeba si vybrat - zda ano či ne; pokud ano, tak dobrou lakovnu. Já na ni mám štěstí ;) .
Na jinou běžnou spotřební motorku bych neváhal opět. Na veterána veteránovitého nikdy.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od fapeko » 03 pro 2014, 17:20

Davy: měl by jsi najít kvalitní práškovou lakovnu kde ti to udělají poctivě s kvalitní barvou a i se základem ,který obsahuje inhibitor koroze a potom ti takový auto ráfek,rám a mnoho dalších věci ktere jsou vystavené povětrnostním vlivům vydrží mnoho let a pro lepší efekt si to ještě můžeš stříknou průhledným (čirým)lakem ;)
Lidi se snaží ušetřit a proto každý říká stříkněte mi to komaxitem bez základu at to je levné a potom dochází k takovým věcem jako je odlupování atd.
Já osobně komaxit bez základu nikdy nedávám ,když to má být venku a mají na to působit ty vlivy :D

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Davy » 03 pro 2014, 12:35

Sorry, kola na auto sem myslel. Tam kde je stred privarenej k rafku se komaxit nedostane.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od drumbas » 03 pro 2014, 12:04

ja sem si nechal puvodni rafky otryskat pak zinek a komaxit
už 5let to drži a nepozoruju ani že by se to loupalo nebo nějak škodilo gumy už se taky sundaval a jen nevihoda že je to měkke takže par stop po pakach
u mě to byla jedina alternativa vzhledem k rozsahle korozy
lak by to nezpravilmusel bych to kitovat a to neni zaruka že to vypadne
jinač 1kolo otryskani +zinek a komaxit vyšlo do 250kč a bez roboty
to za to stoji
a když nahodou se to zniči tak koupim na burze origo kolo na ktere nedavaly vubec zaklad
a zrenovuji ho stejnym zusobem
ale na nadrž nevim asy bych měl strach co na to pak benzin
vim že komaxit na 100procent žere aceton

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Davy » 03 pro 2014, 08:39

Komaxit je povrchova uprava do interieru. Na nabytek, stinitka lampicek atp.. Ven to nepatri. Ma spoustu nectnosti. Kdyz pominu ze dil timhle nalakovanej je neopravitelnej (skarabanec nejde zabrousit a dolakovat a nedejbuh aby se na takovym dilu muselo neco svarovat) tak treba nema zadny inhibitory koroze, takze jakmile se proskrabne, tak to pod nim vykvete a shnije. Pri nanaseni dela to samy co chrom, tzv. galvanicky stin. To znamena ze v koutech, kam bezna barva zatece, se vrstva zeslabuje az k nule a samozrejme to odtamtud kvete. (Proto hodne lidi place potom co si s tim nalakujou kola) Na motorku dobry, pokud je urcena k vystaveni v obyvaku.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Viki » 02 pro 2014, 17:46

No ale zase to hodně vydrží, aspoň co jsem teda viděl (chlapík v komaxitovně tam má kus plechu do kterýho jsem praštil kladivem a ani se to neodřelo). Neopravitelnej v jakým smyslu ? Akorát prej to nejde sundat dolů. Zatím tím mám udělaný přední šavle a kyvku + airbox a netváří se to špatně.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Davy » 02 pro 2014, 08:32

Jsi si jistej tim komaxitem? To neni uplne nevhodnejsi povrchovka na nadrz na motorku. Je neopravitelnej.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Viki » 02 pro 2014, 05:48

Michal píše:Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.
Jo tu VĚC jsem tam taky nějak nepochopil :)

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Michal » 01 pro 2014, 22:56

Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

od Viki » 01 pro 2014, 20:32

Ráno jim tam zavolám a přetlumočím vaše postřehy. Oni jsou všichni z toho vaření nádrží hrozně vyplašení :) pustit tam co2 z hasičáku už mě taky napadlo (na letišti si jednou pilot spletl flašku ze stlačeným vzduchem a dusíkem, protáčel tím motor u Brigadýra L60, benál chcal z výfuku a mašina ani nehlesla - takže něco na tom je). Bohužel ale nemám doma požadovaný svařovací aparát tak jsem to svěřil odborníkům :)

Nahoru