od host » 03 pro 2014, 17:47
Předesílám, že nekopu za komaxitovou lobby a už vůbec nejsem příznivcem této povrchovky na motocyklech. Ale!
Musím dát za pravdu předchozímu příspěvku! Já jsem zvolil komaxit na Dněpra jakožto motorku pro provoz z ryze praktických důvodů. Jak psáno výše - existuje "venkovní" systém, který odolává povětrnosti, navíc když se to ještě převrství lakem (komaxitovým pochopitelně), je to dokonalý psíkulínový dojem. Odvážím si tvrdit, že z odstupu několika cm běžné oko nepozná, co pozoruje za povrch.
Další zkušenost - pod komaxit jsem mohutně tmelil, třeba i ráfky na okrajích, není vidět nic a neloupe se či nepraská nic nikde. Nepraská a neodprýskává pod opakovaně utahovanými šrouby. Nepraská pod montpákami, podloženými jen tvrdým papírem či tenkou kůží. Pokud není povrch násilím poškrábaný, lze i obnovit lesk běžnými postupy a leštěnkami. Tvrdost a odolnost vynikající, výdrž na podkladu rovněž. Jen tak mimo - mám x let na zahradě léto-zima starou litinovou lavičku, tímto komaxitem upravenou, a za 10 let se vrstva ani nehnula, jen trochu zmatovatěla.
Negativum jsem ovšem také našel. Kromě problematického řešení škrábanců i to, že vrstva laku okolo hrdla nádrže, kam občas přetéká benzín, po několika letech pavučinkovitě popraskala a ztratila lesk (ten vrchní lak), tak že vypadá jak originál od Van Gogha. Dále nutnost bezvadného očištění podkladu (otryskání) vč. všech škvír, odkud může při vypalování sublimovat či vytékat leccos a následně poničí výsledek. Na nedokonalých porézních svarech má sklon ke tvoření bublin (unikající vzduch a pára).
Je potřeba si vybrat - zda ano či ne; pokud ano, tak dobrou lakovnu. Já na ni mám štěstí

.
Na jinou běžnou spotřební motorku bych neváhal opět. Na veterána veteránovitého nikdy.
Předesílám, že nekopu za komaxitovou lobby a už vůbec nejsem příznivcem této povrchovky na motocyklech. Ale!
Musím dát za pravdu předchozímu příspěvku! Já jsem zvolil komaxit na Dněpra jakožto motorku pro provoz z ryze praktických důvodů. Jak psáno výše - existuje "venkovní" systém, který odolává povětrnosti, navíc když se to ještě převrství lakem (komaxitovým pochopitelně), je to dokonalý psíkulínový dojem. Odvážím si tvrdit, že z odstupu několika cm běžné oko nepozná, co pozoruje za povrch.
Další zkušenost - pod komaxit jsem mohutně tmelil, třeba i ráfky na okrajích, není vidět nic a neloupe se či nepraská nic nikde. Nepraská a neodprýskává pod opakovaně utahovanými šrouby. Nepraská pod montpákami, podloženými jen tvrdým papírem či tenkou kůží. Pokud není povrch násilím poškrábaný, lze i obnovit lesk běžnými postupy a leštěnkami. Tvrdost a odolnost vynikající, výdrž na podkladu rovněž. Jen tak mimo - mám x let na zahradě léto-zima starou litinovou lavičku, tímto komaxitem upravenou, a za 10 let se vrstva ani nehnula, jen trochu zmatovatěla.
Negativum jsem ovšem také našel. Kromě problematického řešení škrábanců i to, že vrstva laku okolo hrdla nádrže, kam občas přetéká benzín, po několika letech pavučinkovitě popraskala a ztratila lesk (ten vrchní lak), tak že vypadá jak originál od Van Gogha. Dále nutnost bezvadného očištění podkladu (otryskání) vč. všech škvír, odkud může při vypalování sublimovat či vytékat leccos a následně poničí výsledek. Na nedokonalých porézních svarech má sklon ke tvoření bublin (unikající vzduch a pára).
Je potřeba si vybrat - zda ano či ne; pokud ano, tak dobrou lakovnu. Já na ni mám štěstí ;) .
Na jinou běžnou spotřební motorku bych neváhal opět. Na veterána veteránovitého nikdy.