Protékající karburátory Keihin

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Protékající karburátory Keihin

Re: Protékající karburátory Keihin

od Daniel » 01 zář 2017, 00:45

Skúšal niekto do Keihinov namontovať ihly plavaku made in china - aliexpres?
Ten origo ( obr. vľavo ) prestal tesniť ( preplavoval karb. ) lebo nepruží ten "čudlík" navrchu.
Keď ich vyskúšam podám raport.
Přílohy
IMG_2009.JPG
IMG_2009.JPG (19.91 KiB) Zobrazeno 6095 x

Re: Protékající karburátory Keihin

od Michal » 13 zář 2015, 23:02

Problém stále aktuální. Dodělal jsem si přepadové trubičky 5mm nad doporučenou hladinu. Ty jsem později kvůli brodivosti alespoň po nádrž doplnil soustavou hadiček a nádobky, která je odvětrávaná vejš.

Nicméně tím se jen změnilo ulejvání na přiliž bohatou směs. Zvláště jeden karburátor netěsní ani staticky. Kdybych ty trubičky zkrátil blíže doporučené hladině, chcalo by to přepadem už moc.

Stále hledám nástroj, čím obnovit povrch toho mosazného sedla.

Re: Protékající karburátory Keihin

od Michal » 24 črc 2014, 22:00

Davy> Karburátor je posledních 15 let dost retro v čemkoliv kromě zahradního náčiní.

Re: Protékající karburátory Keihin

od Davy » 24 črc 2014, 10:04

co udelat spicku z motorovyho silikonu? Tu puvodni otisknout do sadry, nacpat do toho silikon, strcit do nej jehlu a nechat zaschnout. Nejspis to prd vydrzi, ale zkusit by se to dalo.

Muzu zkusit kontaktovat vedle v Letovu motorare, maj tam Eurostary s Rotaxama 912 UL. Ale nevim o tom ze by si nekdy stezovali na takovy problemy. Je mozny ze maj strikackovy verze, teda spis je to dost pravdepodobny. Karburator v letadle je dost retro :)

Re: Protékající karburátory Keihin

od Jirka-hk » 24 črc 2014, 08:55

Přiznám se že si to taky už moc nepamatuji (je to asi tak deset let), ale pokus se kontaktovat někoho z firmy taveso.sro. třeba ti poradí.
...rozdíl v tuhosti špiček byl opravdu veliký...

Re: Protékající karburátory Keihin

od Michal » 22 črc 2014, 22:25

Jirka-hk píše:... stejný problém, tj., ulejvání při vyžších otáčkách se řešil u motorů rotax do ultraligtů..
měnil se ventilek s tvrdou "gumovou špičkou" za měkčí (černej za červenej) a bylo po problému...
Třeba ti to pomůže...
Děkuji za tip.

Věděl byste k tomu něco víc?

Snažím se k tomu něco najít, ale nic relevantního nenacházím. Jehly s červenou vitonovou špičkou jsem našel jen pro DellOrto s tím že existovaly i jiné než vitonové špičky. Pro Keihin je všude jen černá vitonová špička. Jiné než vitonové špičky se nejspíš už mnoho let nedělají.

Re: Protékající karburátory Keihin

od Jirka-MT9 » 22 črc 2014, 11:21

No konečně rozumná fundovaná rada.

Re: Protékající karburátory Keihin

od Jirka-hk » 22 črc 2014, 11:14

... stejný problém, tj., ulejvání při vyžších otáčkách se řešil u motorů rotax do ultraligtů..
měnil se ventilek s tvrdou "gumovou špičkou" za měkčí (černej za červenej) a bylo po problému...
Třeba ti to pomůže...

Re: Protékající karburátory Keihin

od Jirka-MT9 » 22 črc 2014, 10:18

Tak nevím soudruzi, jestli to nevymýšlíte příliš složitě a neděláte z toho vědeckou práci. Což takhle obyčejný selský rozum? Podle mne bude problém v tom jak to vibruje. Proto mne napadá jestli ta jehla má na konci co na něj tlačí plovák kuličku s pružinkou případně jiný pružný prvek a zda je pružinka funkční (většina to má). Pokud ne tak bych našel jehlu, která to má - mohlo by to pobrat část vibrací plováku. Dále bych zkusil ohladit veškeré hrany na plováku (ale to již určitě Michal má)jestli někde nedře o plovákovku. Nechce se mi věřit, že by ty karburátory byly tak špatně navrženy - to by stejný problém museli mít všichni majitelé uralů.
P.S.
:lol: Měl bych ještě jedno originální vědecké řešení: Snížit výkon motoru, abys musel jet stále na plná plyn a tím by se problém vyřešil :lol: . A navíc bychom ti stíhali i s Dněprama. Jdeš do toho? Mám vymýšlet jak snížit výkon?

Re: Protékající karburátory Keihin

od hipik634-750 » 22 črc 2014, 08:56

hmotnost ti nevadi, proti narustu vztlaku by mohla byt zadedbatelna ...

Re: Protékající karburátory Keihin

od Michal » 21 črc 2014, 23:50

Ivo píše:Osobně si myslím, že byla chyba do těch sedel jakkoliv zasahovat. Ty gumové špice ventilů na něm nezanechávají žádné otlaky. Tedy aspoň jsem o tom nikdy nikde neslyšel a ani jsem se s tím nesetkal.
Asi bych popřemýšlel o nových karburátorech. Zkusil bych třeba dellorto, nebo jinou alternativu za keihin. Taky je nemám moc v lásce :)
Vitonové špičky (nebo co za gumu to je) ty sedla asi moc nepoškozují, ale bordel v benzínu zřejmě jo. Částečně, ale nezanedbatelně pomohlo ty sedla mírně zaleštit pastou na ventily na vatové tyčce. Chtěl bych ty sedla nejen začistit, ale i zvětšit přítlak zůžením toho dosedacího kroužku. Další opatření by bylo asi dodělat přepady. Nálitky na ty trubičky tam jsou.

Než se ladit s jinými karburátory (zvláště pak s rovnotlakkými), to bych tam už spíš mohl rovnou nabastlit vstřikování z nějakého vraku.

Hipík: ...a taky hmotnost, to není zrovna řešení.

Re: Protékající karburátory Keihin

od hipik634-750 » 21 črc 2014, 22:53

co prilepit na plovak jeste dalsi plovacek, 3mm placku a vyplneni toho mista u trysek, zvysilo by to vztlak :)

Re: Protékající karburátory Keihin

od Ivo » 21 črc 2014, 22:45

Osobně si myslím, že byla chyba do těch sedel jakkoliv zasahovat. Ty gumové špice ventilů na něm nezanechávají žádné otlaky. Tedy aspoň jsem o tom nikdy nikde neslyšel a ani jsem se s tím nesetkal.
Asi bych popřemýšlel o nových karburátorech. Zkusil bych třeba dellorto, nebo jinou alternativu za keihin. Taky je nemám moc v lásce :)

Re: Protékající karburátory Keihin

od Davy » 21 črc 2014, 13:57

Moc neverim tomu ze se ti to povede. Endura se nejspis uchlastavaj taky, ale jejich motory v takovym terenu bezej v otackach pri kterejch to nevadi, resp. stiha se to spalovat. Z logiky veci mas dve moznosti. Budto zvysit silu od plovaku, nebo pretesnit ten ventil. Silu od plovaku muzes zvysit v podstate jedine tak ze ho udelas lehci. Zkusil bych peclive epoxydem lakovanou hodne lehkou balsu. Ale moc bych tomu neveril, rozdil by byl myslim malej, jestli vubec nejakej. No a nebo prerovnat sedlo toho ventilu. Nicmene nemyslim ze by od gumovy spicky bylo poskozeny. Vzhledem k tomu ze v klidu ti to zavira, tak tudy obavam se cesta taky nepovede. To neni netesnosti sedla, to je tim ze ten plovak se tam mele a obcas otevre.
Videl bych to na kapacitni hladinovej snimac, procesor, nejakej rozumnej cislicovej filtr a elektrickej ventil :) No a nebo tyhle plovakovky uplne zrusit, pouzit je jen jako nadoby a vedle dat jiny externi s vetsima plovakama. A nebo karbece ulozit maximalne pruzne. To ale spis nepujde, jsou moc lehky a potrebujes odfiltrovat razy, nebo nizkofrekvencni vibrace. To ulozeni by muselo bejt hodne meky. Tzn. je zatizit. No, to je blbost.

Re: Protékající karburátory Keihin

od Michal » 18 črc 2014, 23:22

Drumbas: To vše mám vyzkoušené, viz nahoře. Teď jde o to jak zvýšit těsnost to ventilu při síle, kterou je schopen poskytnou plovák i při jízdě na hrbech. A protože jehly jsou zánovní, je potřeba opravit sedlo na které dosedá. Je to stejný případ jako že je potřeba jednou za čas zabrousit ventily a sedla, protože přestanou těsnit.

Nahoru