Montáž kardanu - hlavní převod

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Montáž kardanu - hlavní převod

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 15 dub 2011, 10:51

Tak už jsem to konečně našel, díky :) mám kardan dělenej trochu jinak než na fotce - novější kardany už jsou dělený v půlce a je tam pryžová krytka - krytku jsem sundal a ségrovka se nachází zevnitř na tom "tisícihranu"

nevíte někdo jaký tam jsou rozestupy v drážkách? abych to nerozdělával zbytečně a pak nezjistil, že je to zase natěsno..

Obrázek

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Michal » 15 dub 2011, 08:46

Ten kroužek je číslo 11 na tom listu dílů.

Vůli máš mírně větší, koukni, jestli nebude moc malá, pokud kroužek posuneš o zářez dopředu. Měla by být minimálně 3mm, ale né zbytečně mnoho.

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 15 dub 2011, 08:41

vůli tam mám takovouhle - 3mm to nebudou :)
Obrázek

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 15 dub 2011, 08:37

tak ještě volal Pavel, ať vyzkouším vůli v kardanu - říkal dopředu dozadu tak tahám za kardan dopředu dozadu a pak mi došlo, že to to asi myslel ve smyslu otáčení dopředu dozadu, tam vůle je :)

s tím vymezením kardanu jsem bohužel docela natvrdlej, na kardan jsem koukal a žádnou ségrovku nevidím :)
Obrázek

ten odpor v jednom místě + lehký pochroupnutí dělala opravdu hardyspojka - tím se mi tedy zodpověděla půl roku stará otázka, jestli vidličky v hardyspojce mazat, nebo ne :) měl jsem je tam na sucho a čepy v dírách byly natěsno že byl problém i šroubovákem to posunout. po promazání už při otáčení žádnej odpor není, takže obava ze špatnýho ložiska se snad ukázala zbytečnou

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 14 dub 2011, 09:42

nevím jestli znejistěl, ale já můžu servisovat jenom za střízliva - cokoliv nad decku piva by znamenalo poztrácenej materiál, nářadí a kdovícoještě :) navíc rozebírat mi jde docela dobře, ale s tím skládáním je to už občas horší :D

ještě na to mrknu abych si byl 100% jistej kde je problém.

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Michal » 14 dub 2011, 09:32

Já tušil, že tě můj způsob servisování znejistí :lol: :lol:

Není problém, klidně cokoliv opravím. Stejně mám vrtání se v motorkách už tak nějak jako koníčka.

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 14 dub 2011, 08:39

Spíš jsem to myslel tak jestli si časem troufáš na nějaký servisování mýho urala - k Pavlovi to mám daleko a hlavně na to padne den dovolený. Proto i ten 20tis servisní interval jsem si musel sfouknout doma, k Pavlovi mi to prostě nevycházelo.
část věcí si sám udělám, ale jsem spíš měnič dílů, technika jako taková je pro mě celkem španělská věc nějaký posuzování stupně opotřební, vůle apod. to je docela problém :)

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Michal » 14 dub 2011, 00:21

A víš určitě, že to není jen ložisko v zadním kole? Aby to nebyla jen nějaká banalita. Tedy lépe, aby to banalita byla :-) Já kvůli sundání rozvodovky nemusím sundávat výfuk, ke spodním matkám se dostanu stranovým klíčem. Celý to pak vyvleču z kardanový tyče sajdy i s gumovou harmonikou.
Rozhodně bych to vyzkoušel, aby ses nenervoval z rozborky hlavního převodu, když by to byla nějaká blbost typu žvejkající gumový puk, nebo něco jiného, co mě teď ani nenapadá.

Jinak jawení je u mě možné. Obvykle společenské akce u mě doma vypadají tak, že s kamarádama a především za pomoci dostatečného množství piva se v garáži nebo před domem v něčem vrtáme, něco tvoříme nebo zprovozňujeme. Obvykle je obětí takové akce nějaký fichtl, ale to je možně změnit :-D

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 13 dub 2011, 23:34

já si pod pojmem hruška představuju celej ten zadní díl do kterýho jde kardan - odbornou terminologii po mně nechtějte

každopádně na výměnu hardyspojky je rychlejší povolit kyvku, než sundávat celej převod kor u 2WD, jestli dobře pamatuju při sundávání hlavního převodu jsem musel shodit i výfuk, protože na ten jeden šroub se nedalo dostat.

kdyby to bylo ozubený kolo hlavního převodu spolu s tím šnekem, to by byl asi jinej rachot, co? . tak nějak to tipuju na to ložisko, v kterým je uloženej kardan. kříž to není určitě - ten se na místě ani nijak nehýbe.

jen mě štve že se to mohlo projevit dřív, když to bylo celý rozebraný, mohl to Pavel udělat, taky moc nechápu kdyby to bylo ložisko, jak mohlo odejít, když je vlastně v olejový lázni. ledaže by bylo načlý od nějakýho bordelu kdy mi tam nadlělaly paseku ty povolený šrouby.

když už by to bylo rozebraný asi by bylo dobrý vyměnit i kříž kardanu, co? Protože je mi jasný, že když to člověk neudělá tak další součástka na odchodu po zamontování bude právě kříž :)

Michale, chceš brigádu? :D

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Ivo » 13 dub 2011, 19:07

Samozřejmě, že stačí :) Ale každý má svůj způsob :D

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Dneprstein » 13 dub 2011, 19:00

Proč sundat hrušku? To nestačí jako u Dněpra sundat celou skříň hlavního převodu i s hřídelí a tu vyvléct z unašeče v hardyně? Následně pak stylem "ježek v kleci" vycvaknout unašeč, hardyspojku a je rozebráno?

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Ivo » 13 dub 2011, 15:36

Buď by to mohl být kříž kardanu,nebo ložisko v kole. A nebo něco dalšího :) Tohle je první po čem bych šel

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 13 dub 2011, 13:14

sundat hradynu bohužel obnáší u nových motorek povolit kyvku nebo sundat hrušku :)

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Michal » 13 dub 2011, 12:53

Neměla by, ale má, ta vidlice se v zatáčkách hejbe. U starších strojů je uložená v gumových pouzdrech, u nových na jehlách, ale tam se zase hejbe v pružnosti všech částí konstrukce.

Nejprve bych zkusil prohodit zadní kolo s rezervou, jestli je to v kole nebo v pohonu. Mě se nedávno rozpadla klec kuželíkového ložiska v kole. Párkrát se to přidřelo, ale jinak kupodivu šlo normálně jezdit, přestože klec zcela zmizela.

Gumovost může dělat i gumový puk. Zkusil bych potom sundat rozvodovku a zkusit s ní otáčet samostatně. Přitom zkoušet i vliv ohnutí kloubu. Pak můžeš zkusit otáčet přes vidličku i převodovou hřídelí, ložiska v převodovce mají taky klec, co se může rozpadnout.

Re: Montáž kardanu - hlavní převod

od Němec » 13 dub 2011, 11:52

no..dlouho jsem jezdit nevydržel
prosil bych o mrknutí do křišťálové koule a tipnutí možné závady :)

v levotočivých zatáčkách ze ozývá zvuk jako když je suchý a hlučný ložisko.
nevím, jestli to spolu souvisí, ale když pomalu otáčím zadním kolem tak během jedný otočky kardanu v jednom místě dojde jakoby k odporu kolo se při puštění o kousek vrátí, když se přes tenhle bod přehoupnu je slyšet vcelku lehký chroupnutí a kardan se točí opět lehce. není to bloklý, jen je cejtit lehčí odpor v tom místě.
olej v zadním převodu je pořád čistej. množství by ho mělo být 130ml jak předepsáno tzn. 130ml hypoidního převoďáku. měrka nejspíš ukazuje na rozdíl od měrky motoráku zašroubovaná - pak to ukazuje po horní rysku.

ten hluk v levotočivých s tím nemusí souviset - nějak si nedokážu představit, jak by levotočivá zatáčka měla vliv na pohyb kardanu

Nahoru