Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Dněprák » 27 bře 2011, 09:34

V TP mám taky napsáno poháněná zadní náprava, ale v poznámkách doplněno : poháněno zadní kolo motocyklu

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Michal » 26 bře 2011, 12:06

Pohon s diferenciálem je obrovská výhoda, motorka netáhne do strany, neojíždí se ji tolik kola velkou sbíhavostí, jde s ní dobře zatáčet. Uzávěrka je použitelná a vhodná až v těžkém bahnitém terénu nebo sněhu. Na pevném povrchu s uzávěrkou nejde zatáčet. Nevýhoda novějších Uralů s pouze uzávěrkou je v tom, že při jízdě do kopce (tedy pod plynem) s vyřazenou uzávěrkou nejde zatočit doleva, se zařazenou zase nejde zatočit doprava. Ta uzávěrka s rozdělením síly 1:1 narozdíl od asymetrických diferáků (2:1) způsobuje, že vás sajda přetlačuje, k čemuž se ještě přidává účinek sbíhavosti, která je nutná pro jízdu bez pohonu sajdy. Kdyby Ural dělal uzavíratelný nebo samosvorný diferenciál, ihned bych si ho dokoupil.
Dněpr sice má diferenciál, do kterého jde doplnit uzávěrka s vojenské verze, jenže při chatrné konstrukci uložení planetek, dněpřích materiálech a dněpří kvalitě zpracování je ježdění s tímto diferákem někam dál spíše technickým dobrodružstvím.

U Uralu v TP nemám uveden pohon sajdy (poháněná pouze "zadní náprava"), přestože je to dle TP model, který pohon má.

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od veverka » 26 bře 2011, 09:47

V techničáku se najde leccos, u SOLO Dněpra máme "Počet náprav: 3" a zatím to nikdo neřešil... Stejně jako hmotnost 170kg asi nebude reálná a nikde to nikdo nepřevažoval.
Problém je spíš ta změna typu z MT11 na MT16, to už asi bude napsáno i v malém techničáku. "Normální smrtelník" to asi stejně nepozná, ale kdyby se v tom někdo začal vrtat, mohl by to být problém. Jak máme pohon side psaný v TP se schválně kouknu, až se k němu dostanu.


Jarda: Pohon side dost záleží na tom, v jakých podmínkách chceš jezdit. Když jedu jako řidič, nedostáváme se se sajdou do míst, kde by byl náhon potřeba a ani po tom zatím nějak zvlášť netoužím :D Máme pevnou uzávěrku, ne diferák, takže řídít to v terénu potřebuje trochu přepnout myšlení (nebo spíš vypnout mozek?) a to mi moc nejde :lol: Ale jinak myslím, že pohon side je výhoda, "může se hodit".

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Dněprák » 26 bře 2011, 07:39

Neviděl jsem TP u Dněpra s poháněnou sajdou, ale já tam mám napsáno : poháněno zadní kolo motocyklu.
Takže předpokládám, že u poháněné sajdy bude napsáno : poháněno zadní kolo motocyklu a postraního voziku.

Ale to ať se podívá někdo, kdo má sajdu poháněnou a už od výrobce.

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jarda » 26 bře 2011, 07:30

On je pohon sajdy zapsán v TP?

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Dněprák » 26 bře 2011, 07:13

Dněpra jsem si koupil, jak už jsem psal v části Naše stroje k tomu, abych se mohl klidnou jízdou se ženou kochat krajinou. Takže jsem o pohonu sajdy vůbec neuvažoval. Potom se to nějak zvrtlo a začal jsem jezdit na srazy pořádané Pavlem Kučerou včetně těch zimních. A taky na zimní srazy pořádané Moto Country Clubem z Ústí nad Labem. Přesto, že jsem měl zdatného kulometčíka Cvokiho, hodně často se tlačilo. A když jsme ani na třetím Extrém srazu v prosinci loňského roku nepokořili stoupání v Českém Jiřetíně a potupně tlačili a tahali Dněpra nahoru, řekl jsem si a dost. A začal jsem hledat variantu jak mít sajdu poháněnou. Na to, abych prodal současného Dněpra nebylo ani pomyšlení, protože už jsem do něj( jako asi každý) vložil dost financí. A navíc už mi přirostl k srdci. Takže nejschůdnější mi přišlo udělat přestavbu ze Dněpra 11 na Dněpra 16. Přes internet jsem koupil kompletní podvozek poháněné sajdy a začala přestavba. Celkem to šlo bez problémů, akorát se musely převařit držáky uchycení sajdy na podlaze, protože celé uchycení se posunulo asi o 15 cm dozadu. A samozřejmě podlahu v těch místech vyztužit plechem 5mm. Jeden problém se objevil a to, že pravděpodobně je malinko vyhnutá vidlice a pokud se při montáži kola vkládá osa, musí se povolit dva šrouby, co drží diferenciál ve vidlici. Když se opět šrouby dotáhnou kolo se volně točí. Ale stejně se to musí vyřešit, protože tím někde vzniká nějaká tlak, nebo napětí.
Při první zkoušce na sněhu byly znát jasné výhody pohonu. Přesto, že tam není uzávěrka diferenciálu, pokud dochází k prokluzování kola motocyklu, stačí ho přibrzdit a vzápětí se roztočí kolo sajdy. Sajda totiž není brzděná.
Pokud prokluzuje kolo sajdy , pomohlo přenešení váhy směrem k sajdě. Pokud je člověk sám. Ale v extremních podmínkách, když je sněhu hodně jsem to ještě nezkoušel. Na Vstreče v Jihlavě jsem se ale přesvědčil, že pokud je v sajdě kulometčík, vůbec jsem nepociťoval absenci uzávěrky. Bohužel, jelo se pouze na blátě. Ani jednou jsme nemuseli tlačit. Ale jako hlavní klad zatím považuji to, že ve všech případech jel Dněpr tam kam jsem chtěl já. To znamená, že nás to netahalo na stranu sajdy ven z cesty. A zvednuté a vzápětí roztočené kolo sajdy a při dopadu poškození diferenciálu je samozřemě asi možné, ale během celé jízdy se nám to nestalo. Což neznamená, že se to stát nemůže. Z mé strany, pokud bych teď kupoval Dněpra, tak jednoznačne pohon sajdy, ať už s uzávěrkou nebo bez ní. A životnost diferenciálu, těžko předvídat. Uvidíme na dalších jízdách cestou, necestou, polem, nepolem, brodem a jinudy. Poslední problém, který musím vyřešit, je zlegalizovat a dostat pohon sajdy do techničáku. Ale to už je ve spolupráci s Pavlem Kučerou také řešeno. Na silnici, ani na STK by asi problém nebyl. Na silnici určitě ne, ale v případě nehody by se na to mohlo přijít a tím pádem by bylo na pozemní komunikaci provozováno neschválené vozidlo. A potom by mohla skočit pojišťovna.

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jarda » 26 bře 2011, 01:23

když já mám právě u hnané strach,že se to bude moc sypat,to bude věčně kolo sajdy ve vzduchu-to se roztočí,když bude odlehčené a po dopadu za jízdy na zem to udělá v diferáku asi dost škody-tohle není názor z mojí hlavy,povídalo mi to víc lidí a pokud to nemá uzávěrku,tak že to neni taky žádná loterie,protože se stejně většinou točí jen jedno kolo-to odlehčené....

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jirka-MT9 » 25 bře 2011, 21:12

Já bych bral Dněpr 650 s hnanou side s CZ TP, případně Dněpr 650 bez hnané side s CZ TP. Ale hnaná side je dobrá, zeptej se Dněpráka jak si teď chrochtá. Já osobně mám bez hnané side a taky se to dá, jen to chce občas trochu tlačit :D .

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jarda » 25 bře 2011, 19:59

to bude co nevidět,ted ještě co vybrat-Dněpr 650 s hnanou side s CZ TP,Dněpr 650 bez hnané side s CZ TP ale rv.74 tzn.že bych se mohl svézt na veter.akcích,dále bych měl Ural 650 a K-750-obojí by muselo jít na TP z Dněpr 650 SOLO!Možná si budete myslet,že jsem dobrodruh /to ale asi jsme všichni,když utratíme peníze a myslíme si,že to bude jezdit... :lol: /,že chci jezdit s motocyklem na jiné papíry....ale jediný problém,který bych viděl by bylo zapsání side do TP,jinak si dokážu se vším poradit včetně STK....

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Míra » 25 bře 2011, 19:39

tak pak může, dát vyjížďku :-) až ztratíš poslední kousek soudnosti :-D

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jarda » 25 bře 2011, 18:51

no,něco na tém bude,jinak díky Mírovi za nabídku,ale raději odmítám,ještě bych si to rozmyslel.....

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Dneprstein » 21 bře 2011, 12:32

Udělal jsem si v 18 řidičák (tři jízdy na Jawě) a pak si v 25 koupil Dněpra. Mezi tim jsem neseděl na ničem, ani sólo ani se sajdou. První jízdu jsem zvolil se sajdou. Jednak se mi ji nechtělo odpojovat a taky jsem se míň bál (strach, že to někde sólo položim byl větší, než že neuřídim sajdu). O zatáčkách jsem byl "papírově poučen", nezbylo než to vyzkoušet. Prvních pár křižovatek v Břevnově a na Strahově byl trochu boj, ale pak už to šlo. Takže bych se toho nebál... ;)

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Stopl » 21 bře 2011, 12:18

Souhlasím se všemi.Pokud bych to měl kupovat až po vyzkoušení,tak bych se asi rozmýšlel.K Pavlovi jsem přijel po zaplacení a první projetí byl šok.Prvních 300-400 km jsem se s ní těžce trápil.Dnes mám 9000 km a ostatní dvě solomotorky většinou stojí.

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od Jirka-MT9 » 21 bře 2011, 10:41

Něco si kup a nech to osudu. Kdybych soudil dle prvních pokusů, nikdy bych sajdu neměl. Třikrát jsem skončil nad příkopem (je pravda že geometrie byla fakt hodně špatná) ale už byl doma, tak nezbylo nic jiného, než ho opravit a naučit se to monstrum řídit :D .

Re: Kdo by mě půjčil vyzkoušet jízdu se side?

od veverka » 21 bře 2011, 10:21

Doporučuju léčbu šokem. Poprvý v životě jsem sajdu řídila, až když už byla koupená, dotažená domu a nebylo cesty zpět :lol:
Nevím nevím, jestli zrovna první dojem z první jízdy by mě přesvědčil ke koupi, kdybych se rozhodovala... Taková neohrabaná brblající hromada železa. :mrgreen: První samostatná jízda mimo areál garáží vedla do obchodu benzínky, pohled obsluhy, když sem si to zamířila ke dveřím a ty se přede mnou automaticky otevřely bych vám přála vidět :mrgreen:

Nahoru