od Dněprák » 15 úno 2012, 07:55
Ahoj.
Ježdění s poháněnou sajdou a s nepoháněnou sajdou se hlavně v terénu nedá srovnat i když paradoxně někdy s nepoháněnou sajdou se vyjede víc.
Na silnici je rozdíl v tom, že při rozjezdu Tě s poháněnou sajdou nic neztrhává doprava. V terénu se to někdy projeví v ten nejnevhodnější okamžik. Například na jednom srazu jsem ve stoupání musel rychle zastavit kvůli jezdci přede mnou a pak jsem se zase hned chtěl prudce rozjet. V ten moment mě překvapilo jak Dněpr skočil doprava, směrem ze srázu mimo cestu. Ale nejvíc jsem to poznal na sněhu do kopce. Byly případy, že by to i šlo vyjet, ale motorka se pořád stáčela doprava ven ze silnice. A pokud bylo sněhu víc, tak jedno poháněné kolo bylo málo. Ale o tom by mohl vyprávět Cvoki, který tu hromadu železa jako kulometčík hodně často tlačil.
Po přestavbě MT - 11 na MT - 16 je jízda úplně jiná. Zatím mám vyzkoušeno, že tam kde jednokolky neprojely a musely být taženy na laně jsem bez problémů vyjel. A to i se spolujezdcem nebo bez něj. Tím, že je sajda poháněná nic mě nestrhává doprava. Díky diferenciálu se dá zatáčet i v terénu, což u Uralů bez uzávěrky je někdy problém.
Jediný problém je v tom, že právě díky diferenciálu je poháněno kolo, které je na povrchu s menší přilnavostí nebo je odlehčeno( hlavně kolo sajdy v terénu). A kolo, které je zatíženo nebo má dobrou přilnavost není poháněno. A tady může nastat případ, že já s poháněnou sajdou se dostanu do situace, kdy kolo motocyklu je na pevném podkladu a kolo sajdy je na kluzkém povrchu, nebo odlehčeno. V ten okamžik je poháněno jen kolo sajdy a kolo motocyklu stojí. Pokud nemám uzávěrku diferenciálu abych vlastně vyřadil diferenciál z činnosti( Ural se zapnutým pohonem sajdy) nebo nemám možnost, abych přibrzdil samostatně kolo sajdy nebo ho zatížil, tak se nehnu z místa.
Ale pokud bych měl pouze poháněno kolo motocyklu, je toto kolo pořád poháněno a já to v pohodě projedu. Další nevýhoda je, že se nedá jezdit se zvednutým kolem sajdy. To ale není to nejdůležitější. Na základě těchto skutečností už jsem sehnal diferenciál s uzávěrkou a další část úpravy Dněpra MT 16 bude Dněpr MT 16 s uzávěrkou diferenciálu. A potom uvidíme.
Ahoj.
Ježdění s poháněnou sajdou a s nepoháněnou sajdou se hlavně v terénu nedá srovnat i když paradoxně někdy s nepoháněnou sajdou se vyjede víc.
Na silnici je rozdíl v tom, že při rozjezdu Tě s poháněnou sajdou nic neztrhává doprava. V terénu se to někdy projeví v ten nejnevhodnější okamžik. Například na jednom srazu jsem ve stoupání musel rychle zastavit kvůli jezdci přede mnou a pak jsem se zase hned chtěl prudce rozjet. V ten moment mě překvapilo jak Dněpr skočil doprava, směrem ze srázu mimo cestu. Ale nejvíc jsem to poznal na sněhu do kopce. Byly případy, že by to i šlo vyjet, ale motorka se pořád stáčela doprava ven ze silnice. A pokud bylo sněhu víc, tak jedno poháněné kolo bylo málo. Ale o tom by mohl vyprávět Cvoki, který tu hromadu železa jako kulometčík hodně často tlačil.
Po přestavbě MT - 11 na MT - 16 je jízda úplně jiná. Zatím mám vyzkoušeno, že tam kde jednokolky neprojely a musely být taženy na laně jsem bez problémů vyjel. A to i se spolujezdcem nebo bez něj. Tím, že je sajda poháněná nic mě nestrhává doprava. Díky diferenciálu se dá zatáčet i v terénu, což u Uralů bez uzávěrky je někdy problém.
Jediný problém je v tom, že právě díky diferenciálu je poháněno kolo, které je na povrchu s menší přilnavostí nebo je odlehčeno( hlavně kolo sajdy v terénu). A kolo, které je zatíženo nebo má dobrou přilnavost není poháněno. A tady může nastat případ, že já s poháněnou sajdou se dostanu do situace, kdy kolo motocyklu je na pevném podkladu a kolo sajdy je na kluzkém povrchu, nebo odlehčeno. V ten okamžik je poháněno jen kolo sajdy a kolo motocyklu stojí. Pokud nemám uzávěrku diferenciálu abych vlastně vyřadil diferenciál z činnosti( Ural se zapnutým pohonem sajdy) nebo nemám možnost, abych přibrzdil samostatně kolo sajdy nebo ho zatížil, tak se nehnu z místa.
Ale pokud bych měl pouze poháněno kolo motocyklu, je toto kolo pořád poháněno a já to v pohodě projedu. Další nevýhoda je, že se nedá jezdit se zvednutým kolem sajdy. To ale není to nejdůležitější. Na základě těchto skutečností už jsem sehnal diferenciál s uzávěrkou a další část úpravy Dněpra MT 16 bude Dněpr MT 16 s uzávěrkou diferenciálu. A potom uvidíme.