Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

Pravidla fóra
Vyhlašujte zde plánované vyjížďky a akce s otevřenou účastí. Pochlubte se zde zážitky a fotkami z Vašich cest.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

Re: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od bmw730 » 10 zář 2017, 09:16

Tak odvaha asi byla potřebná, ale co dodat - tiše závidím... Moc pěkné, a to muzeum motorek - nádhera!

Re: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od Němec » 09 zář 2017, 21:25

ono není karbec jako karbec, nevím, jak je to možný, ale někomu to prostě jede pěkně a někdo má se stejnýma karbecama línou mrchu, přitom to jsou stejný motory stejný součástky. mně netahal od spodu a pomohla až výměna jehel. čekal jsem, že stříkačky na tom budou líp, když karbecy museli nastavit tak, by splnili emise.

2wd je super, jen to občas odmítá zatočit a v zimě musí být zatížená sajda. terén nevím, ale zimní výlety bez náhonu side si představit nedokážu, nějak se tam vytrácí ta možnost dravýho postupu vpřed a různý další zimní blbinky, který 2wd umožňuje. v létě na mokrý trávě už mě to kolikrát taky zachránilo, když se zadní kolo bez náhonu sajdy jen bezmocně točilo.

Re: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od fapeko » 08 zář 2017, 09:44

Díky všem co jste mi volali ,komentáře,SMS,emaily, atd.
Měl jsem mnoho dotazu jaké jsou ty nové Uraly a jaký je rozdíl mezi 2wd a bez.
S kolegou jsme všechny tři motorky střídali jako ponožky. :lol: Shodli jsme se na tom ,že pokud mám náhon na side tak to je dobrý do terénu
V terénu se zaplým 2wd chovalo podstatně lépe než bez náhonu.Možná kdyby tam byl diferenciál jak u MT16-12 tak je to podstatně jiné vše
Rozdíl vstřikování vs karbec:
U 2WD ze vztřikama byla nějaká divná palivová mapa ,pořád to mělo nějaké hluché místo po přidání plynu.Náš průvodce říkal ,že to už taky řešily
z výrobcem a nic nevyřešili a čeká se na nějaké upgrade.
Karburátorová verze byla OK až na jeden karbec který sem tam střelil do sání(špatně seřízený)
Výkonově mi připadali obě verze na stejné úrovni možná, že ta stříkačka byla trochu lenivější.
Oba motory jsou dostatečně silné a to je obrovské plus oproti starým Dněprům a Uralům
Jedině co mi nejvíce vadilo byly převodovky a to řazeni na všech třech Uralech.
Ty kvalty se tam strkali jak do mlátičky :? a Dněpři převodovka je naprostý luksus ;) oproti těmto šrotům.
Můj názor:
Pokud bych si chtěl koupit Urala ,tak pokud možno karburátorovou verzi bez náhonu na side a hlavně bych vyhodil tu uralí převodovku a dal tam z Dněpra.
Přední kotoučovka je dostačující a zadní buben se mi zdál být taky dostačujíci.Pokud něco takového seženete do 200 000kč ,tak doporučuji to koupit.No a když ty prachy nemáte ,tak sehnat aspon motor a ten nacpat do motorky dokud na příslušných místech nepoznají rozdíl mezi Uralem a Dněprem........

Re: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od Peterka » 07 zář 2017, 18:57

8-) Super výlet kluci , klobouk dolů a také závidím . :lol:

Re: Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od Benďa » 07 zář 2017, 08:55

Tak jsi do toho nakonec opravdu šel. No, za mne jen tichá závist, takhle se má trávit dovolená ;)

Expedice Ural 2017 aneb dva Ostraváci v Rusku

od fapeko » 06 zář 2017, 19:25

Už dlouho jsem měl chuť někam vyjet na motorce, prostě jen tak a někam, kde by to opravdu stálo za to. A proto, když jsem se na jaře roku 2017 rozhodoval kde, padly tyto návrhy Norsko, Rakousko, Ukrajina apod. Ale, měl jsem pocit, že tady už to znám z vyprávění, prostě tady byli už všichni. Já jsem chtěl někde jinde. Napadlo mě Rusko, země mnoha tváří. Ale ještě jsem musel vyřešit jeden zásadní problém ...a to, kde sehnat stejného magora jako já, kdo by se nebál té dálky, medvědů, někoho, kdo si umí poradit a ve stresových situacích zachová chladnou hlavu, protože co jsem doposud četl, nebylo nic, v porovnání s tím, co jsme zažili přímo na místě... ale k tomu se vrátím později...No zkrátka našel jsem ho, parťáka Vláďu...Vláďo ještě jednou díky...
No a kde do Ruska, tak určitě do Irbitu, kde se zrodily první Uraly a je tam také muzeum. Po vlastní ose na motorce jet takovou trasu nepřipadalo v úvahu, jedině zaletět do Jekaterinburgu a tam si půjčit motorky.
Nápad dobrý, ale realizace dost složitá. Proto jsem požádal svou kamarádku s kontakty na Rusko, ať mi to vše zařídí. Po mnoha emailech, telefonech a nevím čeho všeho, jsme našli firmu v Jekaterinburgu, která se zabývá těmito expedicemi po Uralu.
Bylo nám řečeno pošlete zálohu 10% a my se o vše postaráme (ubytování, strava, motorky, víza atd.) jediné, co jsme si museli zařídit my, bylo zakoupení letenky Praha, Moskva, Jekaterinburg a zpět.
V srpnu jsme se sbalili, vzali sebou dosti velký obnos Eur na zapůjčení motorek a taky kauci (1000 Eur osoba,motorka)
Letěli jsme Aeroflotem a vše bylo OK. Až na první vzlet z Prahy a přistání v Moskvě, kdy jsem měl neblahý pocit, že ten pilot je bývalý kosmonaut, protože vzlétal a přistával v úhlu 90° a né tak krásně a plynule, jako ti druzí piloti.
Jinak vše pokračovalo bez komplikací. Po příletu do Jekaterinburgu nás čekal na letišti Maxim, kluk, který studoval několik let v ČR a uměl velmi slušně česky.
Cestou z letiště nám stihl ukázat město a s Vláďou jsme jen nevěřícně kroutili hlavou, jak je toto město moderní, čisté, krásné, vše upravené, cesty super, samé nové auta... prostě západoevropský standard.
Maxim nás dopravil k Olegovi, kde jsme zaplatili za zapůjčení motorek a další administrativní věci a přidělil nám našeho průvodce a mechanika Voloďu, který nás doprovázel na našich cestách a absolutně o vše se staral...jídlo, ubytování apod.
Naše okouzlení skončilo, když jsme na motorkách vyjeli na trasu za hranici města a poznali odvrácenou stranu Ruska. Vše najednou spadne o 90% a životní úroveň je horší než ve velkých městech.Cesty, domy ...hrůza, lidé žijí na hranici chudoby. Je to opravdu velký kontrast.
Samotnou kapitolou je město Irbit a továrna na výrobu zn. Ural. No jediné co k tomu můžu říct je to, že jsme byli také lehce překvapeni v jakých podmínkách se tato motorka, která se do dnešního dne expeduje do celého světa vyrábí. Irbit jako takový jsme si projeli, ale jak sami uvidíte ...jen cesta od a k hotelu byla zajímavá a než se člověk dostal na hlavní cestu dával si pozor, aby nepřišel o zuby:-)
Po Uralu s Uralem jsme najeli cca 1000km za necelý týden . Viděli jsme krásné kostely se zlatými kopulemi, cca 4 muzea a nekonečné lesy, pláně, přátelské lidi, dobrý...za nás stačilo. Obrázek si udělejte sami.
Vzali jsme tuto expedici trochu s humorem, tak se pohodlně usaďte a zkoukněte naše společné hodinové video na "youtube" Video jsem se snažil co nejvíce zkrátit ,ale zážitku bylo mnoho
Omlouváme se za kvalitu videa a audia jsme amatéři :(
Vláďa a Petr
Video zde:
https://youtu.be/JnNK1KIZiAg

Fotky bez cenzury zde:
http://fapeko.rajce.idnes.cz/Expedice_Ural_2017/

Obrázek

Nahoru