Prohnutý kardan

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Prohnutý kardan

Re: Prohnutý kardan

od Jakub-MT9-SWD » 15 čer 2013, 09:03

Taky jsem nad tím přemýšlel, jenže je problém že uralí náhon nedosáhne takové točky aby spojka vubec začnula pracovat. u všech aut jsou viz. spojky ještě před rozvodovkou tudíž podstatně vyžší točky. :-)

Re: Prohnutý kardan

od matbiker » 12 čer 2013, 21:36

Nosím v hlavě viskospojku na trvalý náhon side, ale napřed musím Dněpra vůbec zpojízdnit. Dají se sehnat repasované viskospojky na Landrovera apod. Už jsem měl s polákem rozjednanou viskospojku s poloosou z nějakého kupéčka, ale prodal to jinam, tak to zatím spí. Co ty Michale na tuto teorii?

Re: Prohnutý kardan

od Michal » 11 čer 2013, 23:57

Můj kardan sajdy koupený 2012 zas tak tragický není. Za rok potřeboval srovnat jen dvakrát, z toho jednou jsem ho ohnul, když jsem s pasažerem v sajde pod plynem skočil mez. Když byl nový udělal jsem si barvou čáru a podle ní je zkroucenej "jen" o čtvrt otáčky. Původní 2005 byl horší. Snažím se k němu chovat ohleduplně, na tvrdém terénu jezdím jen na jednokolku, ale i tak si se mnou užije celkem dost.
Do loňska jsem používal zesílený kardan navařením origo koncovek na silnou tyč. Výsledkem bylo, že se nekroutila tyč, ale vidličky kardanů, což ničilo kříže. Silnější tyč tedy vyžaduje udělat silnější vidličky křížů. A to všechny čtyři. Stejně se tam ale najde jiné nejslabší místo, které povolí. Je to celé udělané z měkkého materiálu, co vydrží méně než se utrhne dobrá pneumatika. Kříže samy o sobě nepovolí, ty jsou z kardanu žigulíka, ty snesou mnohem víc. Nejlepší by bylo dodělat na ten kardan nějakou kluznou spojku. A nebo zubovou spojku uzávěrky nějak předělat na synchronní kroužek s vhodnou sílou prokluzu. Řešení pomocí nějaké pružnosti sice problém také zmírní, ale má omezené možnosti.

Re: Prohnutý kardan

od hipik634-750 » 11 čer 2013, 21:04

no jestli je to ze stejnyho materialu jako osy kol na mym hipru, tak se nedivim vubec nicemu, na to se krive podivas, a uz je to vymackany

Re: Prohnutý kardan

od Jakub-MT9-SWD » 11 čer 2013, 21:00

Uralí Kardan je dle mého názoru absolutně nepoužitelná věc. Za dobu 1000km jsem odrovnal dva. A rozhodně né mojí chybou. Mám svědky že při použití nového kardanu a při jízdě do kopce po mokré rozbahněné louce jsem kardan prohnul asi o 5cm. A to jsem po zapadnutí vysed dal uzávěru a vyjel. Ovšem to sem ještě nevěděl že až přijedu dom a vyndám ho tak že budou v hajzlu oba kříže včetně nakroucených vidliček křížu a vymačkané kolíčky v unašeči a k tomu všemu i ten tisícihran na podelný posuv nakroucen aspoň o 5mm. Trubka kardanu není problém srvovna jednou rukou, nejspíš je vyráběn z trubky která vedla vodu někde 20let ve zdi :D Možná je na to motor SV 750 moc silnej :-D Mám v rozpracování pořadnej z torzního materiálu. Má někdo k tomu nějaký vysvětlení ? Například typu že si hmota musí někde ulevit :D

Re: Prohnutý kardan

od KOVROVEC5 » 18 dub 2013, 16:53

Ahoj,tak přidám svou zkušenost,není to sice s Uralem ale....
Opravoval jsem dva strojeBMW R 75 sahara a Zundapp KS 750 sahara.Oba mají hnanou side,diferenciál s uzávěrkou.
provedení je u obou identické.Provedeno je to tak,že kyvné rameno kola side je odpruženo torzní trubkou.Kardan je veden skrze tuto trubku,ale není v ní nijak uložen.Je tedy v ose kývání a nepotřebuje žádné křížky,na koncích jsou jen drážky pro unašeče.Je tím taky dost dlouhý.Nějaké zkroucení nebo prohnutí kardanu je u těchto strojů neznámá věc.
Když ale člověk zvedne kolo side a zařadí uzávěrku,je na kole při snaze otočit jím(ale opravdu velkou silou)cítit pružení,jakousi kompresi.Kardanová hřídel je tedy pružná!
Proč to ale soudruzi neokopírovali dle tohoto nevím....

Re: Prohnutý kardan

od serpico-3 » 15 dub 2013, 15:51

Příznám se, že když jsem si v roce 1996 K 750 koupil, došlo mi, že tento motocykl by válku nevyhrál..Zatížit jej 3 vojáky v plné zbroji s kulometem a jeho náboji, palivem konče by dojeli tak na shromaždiště..Emka je proti tomu RRoyce.. :)

Re: Prohnutý kardan

od Stopl » 15 dub 2013, 09:12

Souhlasím s Michalem.Kromě poruch vzniklých z mé hlouposti,se na mém Uralu (2009) nic nepokazilo.Za 3,5 roku jsem najel 24500 km.

Re: Prohnutý kardan

od Michal » 14 dub 2013, 21:35

Objem vrtání se je na zánovním Uralu asi tak o řád menší než na Dněpru. Urala dokonce mohou provozovat lidé, co se neumí vrtat vůbec a veškerou údržbu a opravy přenechávají servisu. To by bylo s Dněprem nemyslitelné. Ural má pár much, které občas pijí krev.
Spolehlivost ale celkově dobrá. Zatímco s Dněprem bych se neodvážil jet dál než třeba do Řecka nebo Francie, s novějším Uralem bych se nebál jet kolem světa. Na to abych si byl jistý že dojedu by mi stačily dvě sady soukolí hlavního převodu a hrst ložisek.

Re: Prohnutý kardan

od Jarda » 14 dub 2013, 20:33

to si pak člověk říká,jestli se vůbec vyplatí dát tolik peněz za stroj,nebo se spokojit s Dněprem,když se v tom musí stejně vrtat,já byl o novém Uralu hodně přesvědčený,ale když to tak pročítám....

Re: Prohnutý kardan

od Jakub-MT9-SWD » 14 dub 2013, 19:13

Začínám přemýšlet nad hardyspojkou :-) neprodám ale člověka to mrzí když je to nová věc za hrozný prachy, hrozně vyrobená a ještě z hroznýho materiálu za chvilku odejde.

Re: Prohnutý kardan

od Michal » 14 dub 2013, 12:29

Není problém tu tyč zkroutit během jediné vyjížďky. Stačí skok nebo jakýkoliv ráz. Stačí aby kolo protáčející se rychle v bahně narazilo na přilnavější povrch, třeba na šutr. 3mm neřeším, rovnám to až když to má výrazně přes centimetr, kdy to začne mlátit do rámu.

Silnější tyč jsem si udělal zde http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=239 ale moc mi to nepomohlo. Tyč se sice nekroutí ale postupem času se zkroutěj vidličky a začnou ničit kříže. A jelikož vidličky se téměř nedají srovnat, raději budu tu měkou tyč 4x ročně rovnat na lisu, než jednou ročně kvůli vidličkám kupovat novou. Jediným zcela spolehlivým konstrukčním řešením by byla nějaká kluzná spojka.

Re: Prohnutý kardan

od Dneprstein » 14 dub 2013, 09:22

Tak to prodej a máš po starostech...

Re: Prohnutý kardan

od Jakub-MT9-SWD » 13 dub 2013, 22:14

Nejde k tomu snad jen dodat že to jsou sráče který svět neviděl. Dnes jsem sprovoznil svou mašinu s uplně novým náhonem a po jednom dni ježdění v terénu. A to upozorňuju že náhon byl zpanutej pouze v měkym podloží žádný brutální nárazy nic. Tak se zkroutil o čtvrt otáčky a začal šmajdat o 3mm. Tohle prostě není normální. Vubec nechápu jak tzdle motorky vůbec můžou fungovat. :D Čekal jsem že se zkroutí ale ne po jednom dni

Re: Prohnutý kardan

od Ivo » 16 kvě 2011, 21:11

No, je pravda, že je to nepříjemné, pokud se ohne kardan, ale potřeba si uvědomit, že pokud nebude mít kardan možnost si ulevit ve své vlastní hmotě, tak může hledat hmotu jinou... No a to může být zadní převod.

Nahoru