Palivo - Ethanol

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Palivo - Ethanol

Re: Palivo - Ethanol

od veverka » 13 bře 2011, 13:02

Dostala jsem od kamaráda z VŠCHT snad důvěryhodný zdroj informací o palivech:
http://paliva.vscht.cz/index.php
http://www.petroleum.cz/index.aspx

Zatím sem to neprocházela, snad si najdu čas někdy večer.

Re: Palivo - Ethanol

od Míra » 09 bře 2011, 11:06

trysky nejni problém zjistit, myslim si že ve knize "vyšší škola motorizmu" je něco o lazení 4t karburátorů a i srovnávací tabulka pro motory na petrolej, etanol, metanol a podobně. skusím to najít.

Re: Palivo - Ethanol

od Dneprstein » 09 bře 2011, 08:04

No, pokud testoval pohým natankováním do nádrže, bez úpravy výše zmíněného (předstih, otryskování), tak to nemusí být nutně relevantní. Osobně bych to na jednu stranu vcelku rád vyzkoušel, ovšem laborovat s přetryskováním se mi nijak zvláť nechce (něco jiného by bylo, kdyby se nějak dalo zjistit, jaké trysky by byly optimální). Předstih by takový problém nebyl, to je vcelku jednoduchý zásah a stroboskopem se dá nastavit cokoli...

Re: Palivo - Ethanol

od Michal » 08 bře 2011, 23:31

Našel jsem na motorkářích pokus s E85 jednoho člověka. Ač je to hrozný blb trpící mnoha duševními problémy, tento pokus provedl docela objektivně.

Cituji:
Rozhodl jsem se, že si na uváděné žblechty udělám vlastní názor a tak jsem včera ráno do mašiny, kde bylo 1,5 l benzínu, dotankoval 7,5 litru E85, v Trutnově u TANK ONO. Směs by měla mít o 25% nižší výhřevnost, tj. o to samé by měla vzrůst spotřeba (v létě pak o 40%, protože v zimě je v E85 ve skutečnosti ne 15, ale 30% benzínu, jinak by většina benzínových motorů za nízkých teplot nenastartovala).

Jak to dopadlo? Motorka do kopce 12% jela o 5 km/h pomaleji, po rovině na maximálku o 10 km/h pomaleji, bez ochoty dál zrychlovat /chudá směs/. Jinak zvuk motoru stejný, v běžných situacích akcelerace stejná, od 60 km/h jsem jel pořád na pětku, pohoda.

Docela zvláštně to smrdí, když stojíte na křižovatce. Nejhorší ale byla obědová pauza 20 minut, motor vlahý, ne studený, ale nedržel volnoběh, 2x zhasl se střílením do výfuku. Takže po 150 km jsem dotankoval 5,7 l normálního benálu a další experimenty neplánuji.

Závěry? 5,7 / 150 = 3,8 litru místo běžných 2,9 litru na sto. Takže ekonomicky se to nevyplatí - těď je to šul nul a v létě, až v tom bude jen 15% benálu, to bude žrát 4,2


Zdroj informace zde http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=103685&fid=60

Re: Palivo - Ethanol

od veverka » 08 bře 2011, 15:25

Ta voda do sani, nebylo to u dvoutaktu a aby to lip jelo?

Re: Palivo - Ethanol

od Dněprin » 08 bře 2011, 14:36

Já si nemyslím, že by se to neuchladilo, ale s nějakým zvýšením teploty bude dobré počítat.
Možná to bude fungovat bez problémů, protože dokud to někdo nezkusí na konkrétním
typu motoru, tak je to jen teoretická diskuze. To co je u některého typu motoru problém,
může u jiného být pozitivní změna. Třeba voda v palivu může působit i jako jakési aditivum
do paliva na snížení spotřeby. Spousta lidí přece kdysi používalo různý udělátka, aby si motor
přicucával vodu do sání, "aby to míň žralo".
Každopádně ale je blbý to, že když přenastavíš předstih, tak ti to nepojede na benzín a budeš
muset tankovat jen E85. A pumpy, kde ho maji nejsou všude.

Re: Palivo - Ethanol

od Míra » 07 bře 2011, 23:44

dněprin: zas na druhou stranu má líh větší výparný teplo. hlavní bude opravdu nastavit jinej předstih, a přetryskovat karburátory. pak to musí jet klidně i na čistej bez problémů. jediný , čeho bych se bál tak hydroskopičnost ethanolu, to by se negativně mohlo projevit třeba na studených startech, a mohli by zamrzat šoupátka karburátorů.

Re: Palivo - Ethanol

od Dněprin » 07 bře 2011, 23:40

Obecně při používání E85 nejvíc trpí palivová soustava,
což u Dněpra obnáší pouze benzínovou hadičku a těsnění
pod karburátorama. Potom budeš muset nastavit jinej
předstih. Možná to bude chtít jiný svíčky, z důvodu větší
teploty při spalování a z toho vyplývvá i horší chlazení motoru.

Re: Palivo - Ethanol

od » 07 bře 2011, 15:06

Zdarec, taky možná by byl potřeba přenastavit karbec. Jednou jsem natankoval nějaké bordel, coš mě hned nedošlo,hrabal jsem se v motorce a ne a ne nastavit volnoběh, držel asi 30 sekund a pak to zdechlo,ale v otáčkách to jelo, potom se to začlo dít i u auta a pak jsem teprve pochopil ,že je to benzínem. Kolik to má vlastně oktanu 85 ?
vím ,že to kluci řežou na pul s normálnim benzinem. myslím ,že to rus schroustá. jo a ještě -přimazávat vrchem nebo ne ? zatim

Re: Palivo - Ethanol

od Dneprstein » 07 bře 2011, 06:21

No tak asi bych to tam nenechal přes zimu, to to radši vyjedu... Tchán to do Škodovky taky lije běžně, ale je fakt, že ta je v takovym stavu, že na tohle nejspíš neumře. Mě by spíš zajímalo, co to udělá s motorem čistě technicky, při provozu. Co tomu budou řikat ventily, písty, jak by to bylo s předstihem, atd... Zas na druhou stranu, celá jižní amerika jezdila (než začali ve Venezuele ve velkym těžit ropu) na "cukrovou třtinu", tak proč by to nešlo dneska, zvlášť s takhle traktorovym motorem...

Re: Palivo - Ethanol

od veverka » 06 bře 2011, 21:52

Skodovka mi na smes benzinu a "nejakeho lihu" lezdila statecne. Ovsem ten motor uz byl davno po smrti a nemohlo se stat nic horsiho, nez ze umre definitivne, kdyz sme to tam nalili. A neumrel, dojezdil az pul roku pote, kdyz na nej Michal vzal sroubovak a kladivo a rozebral ho na soucastky.

Trochu bych se bala toho, ze lih se narozdil od benzinu dokonale misi s vodou, motoru, ktery se netoci casto a byva treba na delsi dobu odstaven by to nemuselo delat uplne dobre...?

Palivo - Ethanol

od Dneprstein » 06 bře 2011, 21:33

Co myslíte, zkousne Dněpr Ethanol (E85)? V souvislosti se současnýma (a budoucíma) cenama benzínu by to byla zajímavá alternativa...

Nahoru