Teplota oleje

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Teplota oleje

Re: Teplota oleje

od rohlik » 15 čer 2013, 21:55

Ja použil na lyžinu 5 mm dural plech fungovalo to dobře i na autě v železe se mě to zdá dost divočina, slabší místo je spíš v uchycení, ale stejně když se to hne tak se to opře plochou a nic se neděje.
Přílohy
lyžina.jpg

Re: Teplota oleje

od fapeko » 13 čer 2013, 17:41

Honda Wanderer píše:Tak mě napadá, že bych si taky mohl půjčit laserový teploměr, prohnat Emku a změřit...
Dávej bacha na ty bezkontakní laserové měřiče , protože se musí pokažde zkalibrovat na ten materiál na kterým to měříš. Třeba litinový válec ma jinou teplotu než ta hlava co je dělaná z nějaké AL slitiny ikdyž jsou spolu spojené a hraje tam ještě plno dalších faktorů a říká se tomu "emisivita povrchu materiálu" a nedoporučuji to používat pro nějaké přesnější měření.
Nejlepší jsou na to kontakní měřiče teploty .......

Re: Teplota oleje

od Němec » 13 čer 2013, 15:26

ahoj,
tuším dvakrát za těch 5 let jsem se na 120 dostal - jednou při jízdě domů, kdy byl motor syrovej a podruhý naloženej a s přívěsem při jízdě na dovolenou lehce proti větru, kdy byl hroznej hic a táhlo to hodně mizerně.
mám ten od Pavla za 1300 - snad ukazuje dobře.
podle mě se vanou zase tolik tepla neuvolní.. ? to je spíš námět k teoretický diskusi :) resp. já totiž řešil opačnej problém - a sice v zimě jsem nebyl schopnej ohřát víc jak 60 stupňů - tak jsem zkusil celou vanu zakrýt molitanem a nepomohlo to téměř ničemu.
kolony mě spíš trápily v tom, že mi při delším spojčení přestávala fungovat spojka a unášela, v terénu to netrápím, pouze v zimě, kde ale motor není šance přehřát.
olej mám Olej Denicol PRO 2000 15W-50 (API: SH) na tom jsem si říkal šetřit nebudu.
teploměr mám teď volnej - takže kdybys chtěl před finálním řešením něco testovat a neměl jsi možnost ho sehnat jinde , můžu Ti ho půjčit a pak mi ho pošleš zpět.

Re: Teplota oleje

od Honda Wanderer » 12 čer 2013, 21:21

Tak mě napadá, že bych si taky mohl půjčit laserový teploměr, prohnat Emku a změřit...

Re: Teplota oleje

od Davy » 12 čer 2013, 12:23

Kdyz ti nikdo neopovi, tak dej vedet, zkusil bych v praci nenapadne pujcit teplomer se sondou. A vlastne mam mozna i jeden doma.

Re: Teplota oleje

od hipik634-750 » 12 čer 2013, 10:19

no pak je to jednoduchy, jelikoz to funguje, i kdyz je vana zabahnena, tak to neni potreba chladit, protoze s tim zabahnenym krytem stejne pujde okolo vic vzduchu nez ted

Re: Teplota oleje

od Michal » 11 čer 2013, 22:52

Hipíku, moc teorie, málo praxe. Kryt vany motoru je ihned po vjetí do terénu plný bahna a koukají z něj "přesazené" rostliny, ať je ze sebeděravějšího materiálu. Perforované plechy mají nízkou pevnost. Pokud to nemá být jen ozdoba jako naprostá většina prodávaných doplňků, pak to musí vydržet svižné přistání čtvrttunové motorky na šutr jen s malou deformací. V plánu mám použít 5mm ocelový "kundaplech", co se mi válí v garáži a ještě ho podvařit výztuhama.

Konstrukci krytu i chlazení mám v hlavě jasnou, ptám se na teplotu oleje motoru Ural 750 při nepříznivých podmínkách. Bez toho nevím, jak moc a zda vůbec je ho potřeba chladit. Žádné teorie, prosím konkrétní čísla z provozu.

Re: Teplota oleje

od hipik634-750 » 11 čer 2013, 21:05

kdyz udelas pancerovani z perforovanyho plechu, tak to vetrat bude dál

Teplota oleje

od Michal » 11 čer 2013, 19:51

Rád bych se zeptal těch, kdo máte doplňkový teploměr oleje na Uralu 750, jaké provozní teploty dosahuje olej v létě při jízdě v terénu nebo při pomalé jízdě městem?

Vymýšlím termostatem řízené chlazení oleje, ale nejprve bych chtěl zjistit, zda je vůbec nějaký důvod to dělat. Od chlazení si slibuji možnost použít běžnější méně nákladný olej pro celoroční provoz, jmenovitě 10W40 místo 10W50. A hlavně také možnost důkladně opancéřovat vanu a svody proti vážnému poškození při přejíždění velkých kamenů nebo při brodění řekou, kde člověk přes vodu nevidí šutry a díry. Zatím jsem sice vanu nikdy neprorazil, ale tam co jezdím, je to jen otázka času.

Pokud však teplota oleje nepřesahuje 110*C, pak žádné chlazení není vůbec potřeba.

Nahoru