od Michal » 26 črc 2018, 00:58
Dněpr je pro lidi, co spí s nářadím pod polštářem. To je nutno říct hned na začátku.
Pokud vám ale nevadí, že za 3 roky v celé motorce nebude jediný díl, který byste už neměl rozebraný a drobné opravy po cestě považujete za součás zábavy, pak není čeho se bát. Dněpr (a Ural do roku 2000 také) je motorka, kde každý stroj musí mít svého mechanika vyhrazeného jen pro sebe a tím mechanikem musí být jeho majitel, co na něm jezdí. Nelze ho dávat opravovat do servisu, ať už jakéhokoliv, a myslet si, že někam dojedete. Tak to prostě nefunguje.
Dněpry jsou buďto přijatelně spolehlivé, pokud to byla původně exportní nebo vojenská verze, nebo složené jen ze samých špatných dílů. Ten druhý případ jsou motorky pro sovětský domácí trh. Už vyrobeny byly odflákle a z horších dílů, následně 30 let jezdily místo traktorů po vesnici na pole a do lesa pro dřevo. Dokud to vůbec nějak jelo, nikdo to neopravoval, když to nejelo, zfušovalo se to co nejlevněji a prasácky z toho, co se našlo ve stodole. Nakonec to koupil polský překupník, doplnil zcela chybějící díly z rozebraných vraků jiných typů a provedl renovaci spočívající pouze v nastříkání na zeleno celé složené motorky na stojáka včetně pneumatik. Takovéto poklady pak prodávají na českých burzách. Takový stroj je drahý i zadarmo.
Sólovky jsou spolehlivější, protože mají poloviční aerodynamický odpor a nižší hmotnost, jezdí tedy s poloviční zátěží. Ne všechny sólovky jsou ale skutečné sólovky. Na rozdíl od stroje s odmontovanou sajdou mají kromě 18" kol také jiný rám s uložením zadní vidlice na kuželíkových ložiskách. Sajdovky mají uložení na gumové silentbloky. Také mají jiné tlumiče a jejich pružiny.
Dněpr je pro lidi, co spí s nářadím pod polštářem. To je nutno říct hned na začátku.
Pokud vám ale nevadí, že za 3 roky v celé motorce nebude jediný díl, který byste už neměl rozebraný a drobné opravy po cestě považujete za součás zábavy, pak není čeho se bát. Dněpr (a Ural do roku 2000 také) je motorka, kde každý stroj musí mít svého mechanika vyhrazeného jen pro sebe a tím mechanikem musí být jeho majitel, co na něm jezdí. Nelze ho dávat opravovat do servisu, ať už jakéhokoliv, a myslet si, že někam dojedete. Tak to prostě nefunguje.
Dněpry jsou buďto přijatelně spolehlivé, pokud to byla původně exportní nebo vojenská verze, nebo složené jen ze samých špatných dílů. Ten druhý případ jsou motorky pro sovětský domácí trh. Už vyrobeny byly odflákle a z horších dílů, následně 30 let jezdily místo traktorů po vesnici na pole a do lesa pro dřevo. Dokud to vůbec nějak jelo, nikdo to neopravoval, když to nejelo, zfušovalo se to co nejlevněji a prasácky z toho, co se našlo ve stodole. Nakonec to koupil polský překupník, doplnil zcela chybějící díly z rozebraných vraků jiných typů a provedl renovaci spočívající pouze v nastříkání na zeleno celé složené motorky na stojáka včetně pneumatik. Takovéto poklady pak prodávají na českých burzách. Takový stroj je drahý i zadarmo.
Sólovky jsou spolehlivější, protože mají poloviční aerodynamický odpor a nižší hmotnost, jezdí tedy s poloviční zátěží. Ne všechny sólovky jsou ale skutečné sólovky. Na rozdíl od stroje s odmontovanou sajdou mají kromě 18" kol také jiný rám s uložením zadní vidlice na kuželíkových ložiskách. Sajdovky mají uložení na gumové silentbloky. Také mají jiné tlumiče a jejich pružiny.