Zajíždění nového motoru (Dněpr)

Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zajíždění nového motoru (Dněpr)

Re: Zajíždění nového motoru (Dněpr)

od Míra » 08 črc 2011, 15:08

tak najeto prvních 100km.
dosavadní zkušenosti jsou - nevěř ničemu, ani novýmu, po ujetí asi 50km mi vyletělo jedno těsnění pod hlavou , 30km zpět sem jel prakticky na jeden válec. jinak prvních asi 10km motor vydával divný zvuky, ale už se uklidnil. perfektně poslouchá plyn, narozdíl od starýho, a jeden o dost víc odspodu. nevadí mu asi cestovní rychlost kolem 80-90km/h solo. trošku se zatím rozutíkaj vůle na ventilech ale to bych řek že bude normální. zato s novou převodovkou jsou problémy, ale jen s tím, že občas nejde přeřadit, ale stačí zahejbat s řadičkou lehce na obě strany a rázem to de. kolíky na kulise asi ještě nejsou dostatečně okopaný. co mě ale překvapilo nejvíc, je dost razantní změna zvuku z vejfuků, jediný co mě napadá, je jiný časování, či komprese.

Re: Zajíždění nového motoru (Dněpr)

od Dneprstein » 30 čer 2011, 19:10

Co vim, tak krom vypláchnutí od písku by ještě nemuselo být od věci zkontrolovat kliku. Teda zejména zátky uzavírající kanály, jestli nehrozí že se povolí a vypadnou. Bo to už tu taky bylo... No, ale pokud už ten motor s tim bordelem ve vaně běhal, tak kdo ví, jak vypadaj šálky...

Re: Zajíždění nového motoru (Dněpr)

od Míra » 30 čer 2011, 15:24

No já vím,jak to zajet, ale spíš mě zajímalo,jestli nejni třeba nějakej obecnej problém.
vanu sem sundal hned, protože mi bylo jasný že byla plná bordelu, ale na nic jinýho už sem nekoukal...
jinak já všechno zajíždim jako motokros, nechat 10 min proběhnout na volnoběh, a pak hurá, dát tomu co proto - plnej 3minutky projet, pak to nechat zas chvilku blafat na volnoběh, a za 50km mám zajeto :-) pak vyměnim olej a je to.

Re: Zajíždění nového motoru (Dněpr)

od Jirka-MT9 » 30 čer 2011, 14:00

Ahoj Míro, trochu jsi mne překvapil svým dotazem - Tobě automechanikovi a znalci sovětských ingotů máme radit? Podle mne je ideální použít zabíhací schéma doporučované u motorů, dle doby ze které pochází. Takže u Dněpra asi jako u Škody 100 - první kilometry opatrně, pomalu tak do 1/2 plynu. Až si motor trošku "sedne" tipuji tak 300-500km (já jsem to vydržel jen asi 200) začít jej krátkodobě více vytáčet a postupně zvyšovat i dlouhodobé zatížení, sledovat teplotu - ta je podle mne rozhodující ukazatel odpovídajícího zatížení. Moje zkušenost je s motorama ta, že když to začneš brzy honit, tak bude motor mít menší výkon (maximální rychlost) a když ho nebudeš občas krátkodobě vytáčet, tak nevím proč, ale motor se mi pak zdá líný a méně pružný (může to být subjektivní dojem). Toť moje zkušenosti a můj názor - možná blbý, ale můj. Třeba u ČZ se říká že čím je motor hlučnější - tím lépe jede a něco na tom asi je. :mrgreen: No a vyber si viď :mrgreen: .
P.S: Doufám že dorazíš na Šumavský sraz - už se na Tebe těšíme.

Zajíždění nového motoru (Dněpr)

od Míra » 29 čer 2011, 17:08

Prosím všechny soudruhy a soudružky, ať se pochlubí jak zajížděli nový, nebo zgenerálkovaný motor.
Koupil sem uplně nový motor dněpr 11 i novou převodovkou, typ s vodorovnýma přírubama karburátorů.
Na co si dát pozor, jakej olej, co hlídat, na co se zaměřit?
Zajímají mě hlavně vaše zkušenosti.

Motor sem po demontáži vany vypláchnul, ve vaně na mě čěkala 3mm tlustá souvislá vrstva písku, asi špatně očištěnej blok motoru po vyndání z formy :-)

Nahoru