od Michal » 02 srp 2015, 15:28
Ural 750 se vyrábí od roku 2001, takže starší stejně neseženete. Do té doby se dělal Ural 650, občas jsou v inzerci kusy údajně vyrobené 2001, a ten nebrat, pokud výbrusy a jiné dněpří záležitosti nepovažujete za běžnou údržbu.
Zásadní změny v průběhu výroby, přesné ročníky změn se dají dohledat v seznamech inovací vydávaných každý rok:
Od roku nevím jestli 2004 nebo o něco dřív se montoval alternátor Denso. Do té doby se montoval ruský "RPOC" proslavený praskající hřídelí, kdy ozubené kolo upadlo mezi rozvodová kola a způsobilo tam velkou revoluci. Fotky rozštípaných skříni a zohýbaných hřídelí lze dohledat na internetu.
Od nevím kterého roku, ale bylo to rozhodně před 2005, byly nahrazeny Irbitské tlumiče pérování jinými ruskými od externího dodavatele. Irbitské jsou rozebiratelné, provedením i kvalitou srovnatelné s Dněpřími. Tedy na hrbatých cestách rychle vytečou, ale dají se opravit. Pozdější ruské jsou nerozebiratelné. Vydrží hodně, jsou ale tvrdé a s věkem tvrdnou ještě víc, že na hrbech téměř nepruží. Až někdy kolem roku snad 2007? byly nahrazeny tlumiči Sachs, které jsou perfektní.
Od nějakého roku jsou pístní kroužky Hastings. Ruské ztratí půlku kompresních tlaků snad už po 10.000km. Poznáte snadno při měření kompresního tlaku. S kvalitními kroužky to nemá pod 9, s ruskými je normálních 6 atmosfér.
Od roku 2007 jsou rozvodová a převodová kola od Herzogu. Rozvodová kola by jste za Herzogy jinak stejně měnil (5000Kč). Nemám osobní zkušenost zda převodovka lépe řadí, mám jen zkušenost že ta ruská s najetými kilometry začne pod plynem dost ječet a na volnoběh chrastit. Takže rozhodně plus.
Od roku 2006 na přání, od 2007 v základu je přední brzda kotoučová. (Američani ji mají v základu od 2003)
Od roku 2008 jsou ventily, sedla a vodítka od západního výrobce. To je veliké plus. Ty ruské jsou zralé na zabroušení každých 10.000km. Vodítka jsou velmi proměnlivá, někomu se vyběhaly už po 10.000km, mě po 30.000km.
Netuším od jakého roku je parabola na starou žárovku H4, velmi dlouho byla na vyslově archaickou asymetrickou Pt45.
Takže za mě první ročníky brát pokud máš hluboko do kapsy, pořád je to nesrovnatelně lepší než Dněpr nebo Ural 650. Od 2004 je střední cesta, od 2008 už jsou slušné stroje, na kterých se dělá to co se i u nás v Evropě považuje za běžnou údržbu.
Jinak drobná zlepšení se dělala každý rok.
Ural 750 se vyrábí od roku 2001, takže starší stejně neseženete. Do té doby se dělal Ural 650, občas jsou v inzerci kusy údajně vyrobené 2001, a ten nebrat, pokud výbrusy a jiné dněpří záležitosti nepovažujete za běžnou údržbu.
Zásadní změny v průběhu výroby, přesné ročníky změn se dají dohledat v seznamech inovací vydávaných každý rok:
Od roku nevím jestli 2004 nebo o něco dřív se montoval alternátor Denso. Do té doby se montoval ruský "RPOC" proslavený praskající hřídelí, kdy ozubené kolo upadlo mezi rozvodová kola a způsobilo tam velkou revoluci. Fotky rozštípaných skříni a zohýbaných hřídelí lze dohledat na internetu.
Od nevím kterého roku, ale bylo to rozhodně před 2005, byly nahrazeny Irbitské tlumiče pérování jinými ruskými od externího dodavatele. Irbitské jsou rozebiratelné, provedením i kvalitou srovnatelné s Dněpřími. Tedy na hrbatých cestách rychle vytečou, ale dají se opravit. Pozdější ruské jsou nerozebiratelné. Vydrží hodně, jsou ale tvrdé a s věkem tvrdnou ještě víc, že na hrbech téměř nepruží. Až někdy kolem roku snad 2007? byly nahrazeny tlumiči Sachs, které jsou perfektní.
Od nějakého roku jsou pístní kroužky Hastings. Ruské ztratí půlku kompresních tlaků snad už po 10.000km. Poznáte snadno při měření kompresního tlaku. S kvalitními kroužky to nemá pod 9, s ruskými je normálních 6 atmosfér.
Od roku 2007 jsou rozvodová a převodová kola od Herzogu. Rozvodová kola by jste za Herzogy jinak stejně měnil (5000Kč). Nemám osobní zkušenost zda převodovka lépe řadí, mám jen zkušenost že ta ruská s najetými kilometry začne pod plynem dost ječet a na volnoběh chrastit. Takže rozhodně plus.
Od roku 2006 na přání, od 2007 v základu je přední brzda kotoučová. (Američani ji mají v základu od 2003)
Od roku 2008 jsou ventily, sedla a vodítka od západního výrobce. To je veliké plus. Ty ruské jsou zralé na zabroušení každých 10.000km. Vodítka jsou velmi proměnlivá, někomu se vyběhaly už po 10.000km, mě po 30.000km.
Netuším od jakého roku je parabola na starou žárovku H4, velmi dlouho byla na vyslově archaickou asymetrickou Pt45.
Takže za mě první ročníky brát pokud máš hluboko do kapsy, pořád je to nesrovnatelně lepší než Dněpr nebo Ural 650. Od 2004 je střední cesta, od 2008 už jsou slušné stroje, na kterých se dělá to co se i u nás v Evropě považuje za běžnou údržbu.
Jinak drobná zlepšení se dělala každý rok.