Měl jsem motor venku kvůli kontrole spojky a nápravě ne dost pečlivě vyváženého setrvačníku. Při té příležitosti jsem si dodělal přípravu na čidla. Kromě Davyho snímače z Filcky jsem vytahal všechny snímače z auta co šly snadno.
Výsledek: hallovka kliky z brambory také nefunguje staticky, spíše jako indukční čidlo se zabudovanou elektronikou. Narozdíl od čidla z filcky, které funguje pouze téměř na dotek, to z brambory funguje na 3mm a i na tu vzdálenost dobře detekuje zuby co jsou užší než ta vzdálenost. Mechanické rozměry čidla jsou ale pro urala nepraktické, takže volím spíše čidlo z Filcky.
Hallovka vačky z brambory funguje staticky, lze ji tedy použít i jako klasické čidlo zapalování, ne jen na zuby. Funguje na 3.5mm, ale chytá cokoliv 3mm na všechny strany od středu čidla. Nedokáže rozeznat mezery mezi zuby.
Vyndal bych i čidlo z Forda, ale tam je jen holé indukční na klice, bez vyhodnocovací elektroniky. Navíc je neprakticky dlouhé a nedá se k němu odnikud dostat. Ještě jeden postřeh - hallovky z brambory jsou výrazně magnetické, přitahují železné piliny a podobný bordel. Čidlo z Filcky nikoliv. Je tedy dobré nemít moc bordel ve spojce. Otěr ze spojky magnetický není.

- setrvačník s výběžkem pro hallovku
Takhle nízký plech stačí pro čidlo z filcky, pro cokoliv jiného to chce dvojnásobnou sílu.
Samozřejmě je potřeba to vyvážit. Já potřeboval vyvážit setrvačník tak jako tak.

- Hallovka vačky z BMW M54
Příprava na hallovku snímající horní úvrať a asi 40 stupňů před. Na klasické zapalování stačí sama o sobě. Zde je hallovka výfukové vačky z BMW M54. Sací vačka by měla být stejná ale má integrovaný 30cm kabel. Ta ale nejde z auta tak snadno vyndat.
Jistě existují hallovky vhodnějších tvarů
Zde je navíc doplňková hallovka klikovky z Filcky 1.3 (dole), účel je přesnější řízení předstihu v nízkých otáčkách (nerovnoměrný chod) a také diagnostika chodu motoru ze zrychlení zubů v průběhu otáčky. Motory se vstřikováním v podstatě používají pouze hallovku kliky (k oběma účelům). K určení horní úvratě používají vynechaný zub. V mém případě by si chybějící zub nerozuměl se startérem, tak tam musím mít i čidlo vačky. Zuby jsou dost četné na to aby nevadilo že čidlo nefunguje staticky.
A finálně, bylo by hezké si skutečný úhel zážehu ověřit klasicky stroboskopem. Na Uralu a Dněpru ale není na co blikat. Udělal jsem si stupnici na setrvačníku. Pro použití je potřeba sundat startér. Vzhledem k minimální četnosti použití to nevadí.
Měl jsem motor venku kvůli kontrole spojky a nápravě ne dost pečlivě vyváženého setrvačníku. Při té příležitosti jsem si dodělal přípravu na čidla. Kromě Davyho snímače z Filcky jsem vytahal všechny snímače z auta co šly snadno.
Výsledek: hallovka kliky z brambory také nefunguje staticky, spíše jako indukční čidlo se zabudovanou elektronikou. Narozdíl od čidla z filcky, které funguje pouze téměř na dotek, to z brambory funguje na 3mm a i na tu vzdálenost dobře detekuje zuby co jsou užší než ta vzdálenost. Mechanické rozměry čidla jsou ale pro urala nepraktické, takže volím spíše čidlo z Filcky.
Hallovka vačky z brambory funguje staticky, lze ji tedy použít i jako klasické čidlo zapalování, ne jen na zuby. Funguje na 3.5mm, ale chytá cokoliv 3mm na všechny strany od středu čidla. Nedokáže rozeznat mezery mezi zuby.
Vyndal bych i čidlo z Forda, ale tam je jen holé indukční na klice, bez vyhodnocovací elektroniky. Navíc je neprakticky dlouhé a nedá se k němu odnikud dostat. Ještě jeden postřeh - hallovky z brambory jsou výrazně magnetické, přitahují železné piliny a podobný bordel. Čidlo z Filcky nikoliv. Je tedy dobré nemít moc bordel ve spojce. Otěr ze spojky magnetický není.
[attachment=4]flywheel1.jpg[/attachment]
Takhle nízký plech stačí pro čidlo z filcky, pro cokoliv jiného to chce dvojnásobnou sílu.
[attachment=3]flywheel2.jpg[/attachment]
Samozřejmě je potřeba to vyvážit. Já potřeboval vyvážit setrvačník tak jako tak.
[attachment=2]sensor1.jpg[/attachment]
Příprava na hallovku snímající horní úvrať a asi 40 stupňů před. Na klasické zapalování stačí sama o sobě. Zde je hallovka výfukové vačky z BMW M54. Sací vačka by měla být stejná ale má integrovaný 30cm kabel. Ta ale nejde z auta tak snadno vyndat.
Jistě existují hallovky vhodnějších tvarů
[attachment=1]sensor2.jpg[/attachment]
Zde je navíc doplňková hallovka klikovky z Filcky 1.3 (dole), účel je přesnější řízení předstihu v nízkých otáčkách (nerovnoměrný chod) a také diagnostika chodu motoru ze zrychlení zubů v průběhu otáčky. Motory se vstřikováním v podstatě používají pouze hallovku kliky (k oběma účelům). K určení horní úvratě používají vynechaný zub. V mém případě by si chybějící zub nerozuměl se startérem, tak tam musím mít i čidlo vačky. Zuby jsou dost četné na to aby nevadilo že čidlo nefunguje staticky.
A finálně, bylo by hezké si skutečný úhel zážehu ověřit klasicky stroboskopem. Na Uralu a Dněpru ale není na co blikat. Udělal jsem si stupnici na setrvačníku. Pro použití je potřeba sundat startér. Vzhledem k minimální četnosti použití to nevadí.
[attachment=0]strobo.jpg[/attachment]