od Ivo » 18 kvě 2011, 17:15
Ono je to z výfuky poměrně dost složité... Nesmí být příliš průchozí, kvůli hluku a taky kvůli tlakům, které vznikají při opouštění plynů z válce, ale taky nesmí být uzavřený, neboť by docházelo ke špatnému odvodu plynů. Ale pozor, pokud je to jen trubka, dochází k obdobnému problému, jako u neprůchozího výfuku.
Otázka se ale týkala, zda tam nechat, či nenechat propojení mezi výfuky. Poučka praví, že výfukové potrubí, včetně tlumiče by mělo klást na všech válcích stejný odpor, kvůli plnění a vyprazdňování motoru. Praxe je taková, že pokud to tam nemáš, nemusíš poznat nic. Ale může se ti stát, že jeden válec bude dehtovat a tobě se začne přicpávat výfuk. Propojení ti tohle pomůže kompenzovat a nebude docházet třeba i k přehřívání jednoho z válců. Navíc to má i další funkce... V jednom koleni se ti nahromadí plyny, tak jsou vytaženy výfukem druhým... Výfuky jsou šílená věda a počítání, až se dostanu zase domů, můžu sem napsat i nějaké poučky a vzorce... Ale kdo si je má pamatovat

Ono je to z výfuky poměrně dost složité... Nesmí být příliš průchozí, kvůli hluku a taky kvůli tlakům, které vznikají při opouštění plynů z válce, ale taky nesmí být uzavřený, neboť by docházelo ke špatnému odvodu plynů. Ale pozor, pokud je to jen trubka, dochází k obdobnému problému, jako u neprůchozího výfuku.
Otázka se ale týkala, zda tam nechat, či nenechat propojení mezi výfuky. Poučka praví, že výfukové potrubí, včetně tlumiče by mělo klást na všech válcích stejný odpor, kvůli plnění a vyprazdňování motoru. Praxe je taková, že pokud to tam nemáš, nemusíš poznat nic. Ale může se ti stát, že jeden válec bude dehtovat a tobě se začne přicpávat výfuk. Propojení ti tohle pomůže kompenzovat a nebude docházet třeba i k přehřívání jednoho z válců. Navíc to má i další funkce... V jednom koleni se ti nahromadí plyny, tak jsou vytaženy výfukem druhým... Výfuky jsou šílená věda a počítání, až se dostanu zase domů, můžu sem napsat i nějaké poučky a vzorce... Ale kdo si je má pamatovat :)