od Michal » 11 čer 2013, 23:57
Můj kardan sajdy koupený 2012 zas tak tragický není. Za rok potřeboval srovnat jen dvakrát, z toho jednou jsem ho ohnul, když jsem s pasažerem v sajde pod plynem skočil mez. Když byl nový udělal jsem si barvou čáru a podle ní je zkroucenej "jen" o čtvrt otáčky. Původní 2005 byl horší. Snažím se k němu chovat ohleduplně, na tvrdém terénu jezdím jen na jednokolku, ale i tak si se mnou užije celkem dost.
Do loňska jsem používal zesílený kardan navařením origo koncovek na silnou tyč. Výsledkem bylo, že se nekroutila tyč, ale vidličky kardanů, což ničilo kříže. Silnější tyč tedy vyžaduje udělat silnější vidličky křížů. A to všechny čtyři. Stejně se tam ale najde jiné nejslabší místo, které povolí. Je to celé udělané z měkkého materiálu, co vydrží méně než se utrhne dobrá pneumatika. Kříže samy o sobě nepovolí, ty jsou z kardanu žigulíka, ty snesou mnohem víc. Nejlepší by bylo dodělat na ten kardan nějakou kluznou spojku. A nebo zubovou spojku uzávěrky nějak předělat na synchronní kroužek s vhodnou sílou prokluzu. Řešení pomocí nějaké pružnosti sice problém také zmírní, ale má omezené možnosti.
Můj kardan sajdy koupený 2012 zas tak tragický není. Za rok potřeboval srovnat jen dvakrát, z toho jednou jsem ho ohnul, když jsem s pasažerem v sajde pod plynem skočil mez. Když byl nový udělal jsem si barvou čáru a podle ní je zkroucenej "jen" o čtvrt otáčky. Původní 2005 byl horší. Snažím se k němu chovat ohleduplně, na tvrdém terénu jezdím jen na jednokolku, ale i tak si se mnou užije celkem dost.
Do loňska jsem používal zesílený kardan navařením origo koncovek na silnou tyč. Výsledkem bylo, že se nekroutila tyč, ale vidličky kardanů, což ničilo kříže. Silnější tyč tedy vyžaduje udělat silnější vidličky křížů. A to všechny čtyři. Stejně se tam ale najde jiné nejslabší místo, které povolí. Je to celé udělané z měkkého materiálu, co vydrží méně než se utrhne dobrá pneumatika. Kříže samy o sobě nepovolí, ty jsou z kardanu žigulíka, ty snesou mnohem víc. Nejlepší by bylo dodělat na ten kardan nějakou kluznou spojku. A nebo zubovou spojku uzávěrky nějak předělat na synchronní kroužek s vhodnou sílou prokluzu. Řešení pomocí nějaké pružnosti sice problém také zmírní, ale má omezené možnosti.