od Michal » 15 dub 2011, 14:10
Geometrie přední vidlice. Když jedeš dopředu, styčná plocha gumy se zemí je až za osou krku řidítek, to táhne řidítka do střední polohy. Když couváš, tak ta plocha je před osou a snaží se dostat za ní, což ti řidítka táhne do rejdu. Zatímco při jízdě dopředu se při náklonu na bok motorka snaží zatočit tím směrem, kam jsi nakloněn a tím snížit náklon, dozadu to drží řidítka pořád v tom dorazu. Motorka se v náklonu vůbec nesnaží srovnat. Když k tomu začneš brzdit, setrvačnost pohybu se tě snaží převrátit ještě víc.
Geometrie přední vidlice. Když jedeš dopředu, styčná plocha gumy se zemí je až za osou krku řidítek, to táhne řidítka do střední polohy. Když couváš, tak ta plocha je před osou a snaží se dostat za ní, což ti řidítka táhne do rejdu. Zatímco při jízdě dopředu se při náklonu na bok motorka snaží zatočit tím směrem, kam jsi nakloněn a tím snížit náklon, dozadu to drží řidítka pořád v tom dorazu. Motorka se v náklonu vůbec nesnaží srovnat. Když k tomu začneš brzdit, setrvačnost pohybu se tě snaží převrátit ještě víc.